مدیر شبکه بهداشت: برخی بیماران نوشهری دارای علائم سویه اومیکرون هستند

نوشهر - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با اظهار این که برخی از بیماران این شهرستان دارای علائم سویه اومیکرون هستند ، گفت : از مجموع ۳۰ بیماری که روزانه به صورت سرپایی به تنها بیمارستان دولتی نوشهر مراجعه می‌کنند ، برخی دارای علائم سویه اومیکرون هستند.

دکتر سیدرحیم سیدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگرچه از زمان شیوع اومیکرون تاکنون مورد مثبت ابتلا به آن در مراکز آزمایشگاهی شهرستان گزارش نشده است ، اما طبق آنچه که سازمان بهداشت جهانی علائم بالینی اومیکرون اعلام کرده به نظر می رسد برخی از بیماران مراجعه کننده در نوشهر دارای این علائم هستند.

وی ، سرفه ، احتقان ، گرفتگی و آبریزش بینی و گلو درد را از علائم بالینی برخی از بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان نوشهر برشمرد و گفت : متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان هم ما را نسبت به آینده در صورت شیوع اومیکرون نگران می کند.

سیدپور میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان نوشهر را حدود ۳۰ درصد برآورد کرد و افزود که واکسن گریزی برخی افراد هم مزید بر علت شده است.

این مسئول با تاکید بر این که تزریق واکسن سبب کاهش شدت وضعیت بیماری کرونا ، مرگ و میر و گردش و انتقال ویروس اومیکرون می شود ، افزود : انتظار این است که برای مقابله با این سویه جدید مردم نسبت به تزریق دزُ سوم کرونا نیز جدی تر باشند.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر گفت : از آغاز تزریق دزُ سوم کرونا تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال نوشهری دز سوم را تزریق کرده اند که بسیار کم است.

وی آمار جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان شهرستان را بیش از ۱۱۳ هزار نفر برآورد کرد و افزود : با وجود این که به اندازه کافی به شیوه های مختلف در مورد افزایش حدود ۸۰ تا ۹۰ درصدی مقاومت  بدن با تزریق دزُ سوم واکسن کرونا ، اما باز هم تغییری را در روند مراجعه مردم مشاهده نمی کنیم.

سیدپور با اظهار این که دستکم ۹۶ هزار نفر از شهروندان بالای ۱۲ سال نوشهر تاکنون هر دو  دزُ واکسن کرونا را دریافت کرده اند ، گفت : متاسفانه طبق گزارش های دریافتی دستکم سه هزار نفر از جامعه هدف واکسن کرونا تاکنون برای تزریق این واکسن مراجعه نکرده اند که می تواند هم برای خودشان و هم برای سایر شهروندان خطر آفرین باشد.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر از وجود واکسن به اندازه کافی در شهرستان خبر داد و افزود : دستکم ۱۰۰ نفر از کادر درمانی در ۷۷ خانه بهداشت ، ۱۵ مرکز جامع سلامت و ۲ مرکز تجمیعی روزانه به طور تمام وقت مشغول تزریق واکسن هستن.

وی از شهروندان نوشهری خواست تا هر چه زودتر نسبت به تکمیل روند واکسیناسیونشان اقدام کنند.

شهرستان نوشهر براساس سامانه رنگ بندی ماسک متعلق به وزارت بهداشت ودرمان ، در وضعیت آبی قرار دارد و هم اکنون طبق گفته سیدپور حدود چهار بیمار کرونایی در تنها بیمارستان دولتی نوشهر بستری هستند .  

  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha