۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84521312
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزاری رویدادهای فرهنگی منجر به رونق گردشگری کاشمر می‌شود

مشهد-ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کاشمر برگزاری رویدادهای فرهنگی را عاملی برای رونق گردشگری شهرستان دانست.

رضا یوسفی روز پنجشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران از برگزاری دومین جشنواره انار در کاشمر خبر داد و افزود: اولین جشنواره انار در سال ۹۸ برگزار شد اما به خاطر شیوع ویروس کرونا سال گذشته این جشنواره برگزار نشد.

وی اضافه کرد: جشنواره انار امسال از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه در محل خانه تاریخی دانش کاشمر برگزار می‌شود و این جشنواره صرفاً برگزاری یک رویداد برای عرضه محصولات نیست بلکه در کنار آن دیگر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و کارگاه‌هایی برای کودکان و همچنین تورهای گردشگری نیز پیش‌بینی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کاشمر، رونق گردشگری فرهنگی و کشاورزی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره انار دانست و گفت: با برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی تلاش می‌شود بتوانیم گردشگر بیشتری  در شهرستان جذب کنیم.

یوسفی اجرای بازی‌ها و موسیقی‌های محلی، شعرخوانی و تور بازدید از باغها را از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره دانست.

وی به وضعیت اطلس رویدادهای شهرستان کاشمر اشاره کرد و ادامه داد: سالانه حدود ۲۰ رویداد فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری جشنواره‌های انگور، صنایع‌دستی، گردو، انار، آلو، تئاتر میثاق و فرت‌بافی از جمله مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha