۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبر: 84521631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره غذاهای محلی در خلخال برگزار شد

۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبر: 84521631
جشنواره غذاهای محلی در خلخال برگزار شد

اردبیل _ ایرنا _ نخستین جشنواره پخت غذاهای محلی خلخال با نمایش انواع غذاهای محلی روز جمعه در روستای علی‌آباد این شهرستان برگزار شد.

دبیر کمیته زنان و خانواده فرمانداری خلخال روز جمعه در حاشیه این جشنواره به ایرنا گفت: جشنواره غذا بمناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا و با تهیه و پخت غذاهای بومی و محلی توسط بانوان روستای علی‌آباد خلخال در یکی از مدارس این روستا برگزار شده است.

زینب کاظمی با بیان اینکه کم‌تحرکی همراه با تغذیه نادرست و افزایش مصرف غذاهای آماده موجب افزایش وزن و چاقی بخش مهمی از افراد در ایام شیوع کرونا شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و سنتی در بین خانواده‌ها، ترغیب مردم به دوری از مصرف غذاهای فست فودی و همچنین ایجاد زمینه نشاط و شادابی در بین مردم است.

به گفته وی، در این جشنواره  انواع غذاهای سنتی و بومی با رویکرد چرخه غذا از مرحله تولید در مزرعه تا سر سفره با هدف ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بی‌ضرر عرضه شد.

کاظمی بیان کرد: در این جشنواره انواع غذاها،آش‌ها ، شیرینی و کیک‌های سنتی در معرض بازدید قرار گرفته است.

به گفته وی ، با نظر هیات داوران آش رشته ، کوفته تبریزی، حلوای سیاه خلخال و کیک سیب دارچینی در جایگاه اول قرار گرفته و غذاهای کشمش پلو و شش‌انداز در رتبه دوم و همچنین آش اوماج، کیک صبحانه و کدو حلوایی با عدس و گردو جایگاه سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha