۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84521807
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بارش نخستین باران پاییزی موجب طراوت هوای همدان شد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که در پی ورود یک سامانه بارشی نه چندان فعال به استان از روز گذشته (پنجشنبه)، بارش پراکنده باران(نخستین باران پاییزی) از ظهر امروز بیشتر نقاط استان را فرا گرفته است.

«محمدحسن باقری شکیب» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از  بعدازظهر امروز در برخی از نقاط استان بارش پراکنده با تقویت نسبی سامانه بارشی را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی برای بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، بارش باران با احتمال رعد و برق، وزش باد و سردی نسبی دمای هوا پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: در این مدت شاهد افزایش ۲ تا چهار درجه ای دمای هوای مناطق مختلف استان خواهیم بود.

باقری شکیب افزود: بارش های این سامانه طی چند روز آینده در نیمه جنوبی استان قوی تر است و نسبت به مناطق شمالی شرایط بارش بهتری دارد.

وی گفن: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان یک درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای شهر نیز ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، اسدآباد با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و قهاوند با منفی یک درجه سانتیگراد سردترین شهرهای استان همدان بودند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha