۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84521831
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عملیات ساخت بیمارستان صحرایی رازوجرگلان خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان رازجرگلان خراسان شمالی از آغاز عملیات ساخت بیمارستان صحرایی در این شهرستان مرزی خبر داد.

علی مقیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات پی ریزی و محوطه سازی این بیمارستان با حضور نماینده ارتش آغاز شد و قرار بر این است که در مدت کوتاهی این بیمارستان مجهز و به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.  

پیش از این نیز فرماندار رازوجرگلان در خصوص ساخت بیمارستان در این شهرستان مرزی گفته بود: برای احداث بیمارستان در این شهرستان مرزی مجوز ماده ٢٣ اخذ و در قانون بودجه مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است.

روح الله حسین پور افزوده بود: براساس ماده ۲۳، پیش از اجرای هر طرحی باید مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی، زیست محیطی، پدافند غیرعامل، اجتماعی و فرهنگی (موضوع ماده(۳) دستورالعمل) انجام و مجوزهای لازم از دستگاه های محیط زیست و پدافند غیرعامل گرفته شود.

حسین پور یادآور شده بود که تفاهم نامه احداث این بیمارستان با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) منعقد شده است و دستگاه اجرایی متولی یعنی دانشگاه علوم پزشکی باید پیگیر آغاز عملیات اجرایی باشد.  

این شهرستان که در شمالی غرب استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha