۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۱۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84522192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره بین‌المللی تکنوازی "ئاویه‌ر"
در سنندج برگزار شد

سنندج-ایرنا- جشنواره بین‌المللی موسیقی ئاویه‌ر شامگاه جمعه با حضور شهردار،اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، مدیران، بزرگان و فرهیختگان این عرصه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شهردار سنندج در این آیین ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول، اظهار داشت: موسیقی یکی از کهن‌ترین ابزار و کانال ارتباط بشری با محیط پیرامون بوده و از دیرباز تاکنون وسیله‌ای برای ابراز اندوه‌ها، شادی‌ها و دوستی‌ها بوده است.

سید انور رشیدی گفت: موسیقی در میدان نبرد برای غلبه بر ترس، در سوگ‌ها برای آرامش و در شادی‌ها برای همبستگی و در معابد و تکایا برای تواضع و ارادت مورد استفاده بوده است.

وی اظهار داشت: به بیان پژوهشگران و صاحبنظران و برپایه مطالعات تاریخی از کهن‌ترین سکونتگاه‌های زیستی بشر همین جغرافیای بین النهرین است که غنای فرهنگی آن به دلیل قدمت تاریخی، تنوع زیستی و آب و هوا و طبیعت بکر و زیبا و مردمان سختکوش و خلاقش باعث نگاه ویژه جهانیان به این منطقه بوده است.

شهردار سنندج افزود: از خاطرات سیاحان و جهانگردان هویداست که سبک زندگی مردمان این منطقه برای سایر ساکنان این کره خاکی بسیار جذاب و تحسین برانگیز بوده است.

وی گفت: روحیه زندگی مسالمت آمیز، کار مشارکتی، تعامل با طبیعت و احترام به محیط زیست، یکتاپرستی و دینداری همه بستری را فراهم کرده که ما امروز با زبان فرهنگ و هنر پیام صلح و دوستی برای تمام مردم دنیا داشته باشیم.

شهردار سنندج اضافه کرد: امروز دیپلماسی فرهنگی یکی از راه‌های برقراری ارتباط حسنه بین ملت‌ها است، هدفی که خداوند سبحان بارها ما را به آن رهنمون کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: خداوند سبحان را شاکرم امروز که خدمتگزار مردم دارالعلم، دارالعرفان و دارالاحسان سنندج هستم، شهر سنندج؛ شهر خلاق موسیقی جهان و میزبان رویداد بین المللی جشنواره موسیقی تکنوازی " ئا و یه ر" است.

شهردار سنندج این نوید را به شهروندان شهر خلاق موسیقی داد که با یاری خداوند متعال و همراهی و دلسوزی در شورای اسلامی شهر سنندج از هیچ تلاش و کوششی جهت تثبیت جایگاه سنندج در شبکه شهرهای خلاق جهان در یونسکو و همچنین دستیابی به اهداف توسعه گرانه آن دریغ نخواهیم کرد.

وی اعلام کرد: هر آنچه بزرگان و اصحاب فرهنگ و هنر به‌ عنوان ایده‌های خلاقانه در جهت رشد و توسعه و آبادانی سنندج در راستای اهداف شهر خلاق پیشنهاد کرده به دیده منت پذیرفته و در راه تحقق آن گام برخواهیم داشت.

در این جشنواره نوازندگان شرکت‌کننده ساز نرمه‌نای به اجرای برنامه پرداخته و مورد تقدیر قرار گرفتند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha