فعالیت دستی جایگاه های سوخت بنزین و نگرانی از شیوع پیک ششم کرونا

ایلام - ایرنا - اختلال در شبکه سوخت رسان هوشمند استان همزمان با سایر نقاط کشور مهمترین رویداد ایلام در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، از روز سه شنبه به طور ناگهانی تمام جایگاه های سوخت هوشمند استان از مدار خارج شدند و با تلاش کارشناسان ۲۱ جایگاه سوخت بنزین از مجموع ۲۸ جایگاه عرضه بنزین به صورت دستی راه اندازی شد.

آخرین روز هفته گذشته نقاط مختلف استان ایلام شاهد بارش اولین باران پاییزی بعد از گذشت ۳۷ روز از شروع این فصل بود و به گفته کارشناسان پیش بینی هواشناسی این سامانه بارشی روز یکشنبه از آسمان استان خارج می شود.

استاندار ایلام از ایجاد دبیرخانه ای برای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام خبر داد که در قالب این دبیرخانه مصوبه های سفر پیگیری و ابلاغ شوند.

به گفته رییس قرارگاه کرونای استان ایلام، تغییرات رنگ بندی کرونا، شهرهای استان ایلام را در وضعیت نگران کننده ای قرار داده است و باید از ورود استان به پیک ششم کرونا جلوگیری شود.

۲۲ درصد مردم استان ایلام بنا به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هنوز تصمیمی برای تزریق واکسن نکرده اند که باید به سمت تزریق واکسن سوق داده شوند.

۲۱ جایگاه سوخت ایلام فعال شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام با تشریح اقدامات برای بازگشت جایگاه‌های سوخت به شرایط عادی گفت: تاکنون (زمان مخابره خبر) تعداد ۲۱ جایگاه به صورت دستی در مدار قرار گرفته و فعال شده است و این روند برای سایر جایگاه‌ها نیز ادامه دارد.

علی اصغر چاغروندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اختلال ایجاد شده در شبکه سوخت هوشمند در سراسر کشور و استان مرزی ایلام افزود: روند فعال‌سازی جایگاه‌ها بتدریج تا فعال‌ شدن تمامی جایگاه‌ها در این استان ادامه دارد.

تغییر وضعیت کرونا در شهرستان های ایلام نگران کننده است


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تغییر وضعیت شیوع کرونا در شهرستان های استان نگران کننده است، باید آمار واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها همزمان مد نظر باشد.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: هم اکنون بر اساس آمار وضعیت دز اول و دوم واکسیناسیون در استان رشد خوبی داشته و با توجه به افزایش آمار واکسیناسیون نباید وارد پیک ششم کرونا شویم.

سیروان و هلیلان از وضعیت آبی کرونا خارج شدند

شهرستان های سیروان و هلیلان از وضعیت آبی خارج و به رنگ زرد تغییر و تعداد شهرهای نارنجی ایلام نیز به پنج شهر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک اعلام کرد که شهرستان های ایوان از نارنجی به زرد، بدره از زرد به نارنجی و سیروان و هلیلان از آبی به زرد تغییر یافتند.

سینوفارم و آسترازنکا، بیشترین واکسن های تزریقی در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیشترین میزان واکسن های کرونایی مصرف شده در ایلام سینوفارم و آسترازنکا بودند و برکت در جایگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: قبلا واکسن برکت در جایگاه دوم مورد استقبال عموم مردم استان بود اما به دلیل کمبود آسترازنکا از آن پیشی گرفت.

وی افزود: اکنون چندین نوع واکسن کرونا در استان موجود است و مشکلی از نظر موجودی واکسن در استان نداریم.


۲۲ درصد مردم ایلام برای تزریق واکسن تردید دارند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۲ درصد از ساکنان استان هنوز تصمیمی برای دریافت واکسن نگرفته اند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در کارگروه مجازی رسانه و کرونا اظهار داشت: این افراد که هنوز قصد مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن ندارند، عمده آنها گروه های پر خطر هستند.

پوشش واکسیناسیون کرونا در ایلام به ۴۴ درصد رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از پوشش واکسیناسیون کرونا در ایلام به ۴۴ درصد خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این آمار افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: با وجود اینکه استقبال از واکسیناسیون خوب بوده اما تنها ۲۰۷ هزار و ۲۳۵ نفر هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند.

دورکاری تنها به مادران باردار و دارای کودک زیر ۶ سال تعلق می گیرد


استاندار ایلام گفت: دورکاری فقط شامل حال زنان باردار و مادران دارای کودک زیر ۶ سال تعلق می گیرد و مابقی افراد باید در سرکار خود حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: با توجه به ابلاغ لغو دورکاری از سوی هیات استخدامی کشور بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از این پس تنها زنان باردار و مادرانی که دارای کودک زیر ۶ سال هستند، یک ساعت در روز می توانند از دورکاری استفاده کنند.

آموزش حضوری مدارس ابتدایی شهری ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان ایلام گفت: آموزش حضوری مدارس ابتدایی مناطق شهری همچنان ممنوع و غیر قانونی است.

مهرانگیز جلیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت نحوه آموزش دانش آموزان مدارس ابتدایی مناطق شهری باید غیر حضوری و در بستر شاد باشد.

استاندار: دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام تشکیل شد


استاندار ایلام از تشکیل دبیرخانه ای برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان خبر داد گفت: مصوبات بسیار خوبی در استان به تصویب رسید که باید پیگیری و اجرایی شوند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: چهار شاخص عمده و اساسی در سفر آقای رییس جمهور به استان دسته بندی و مطالبه گری شد که شامل توسعه کشاورزی ، نفت و گاز ، اربعین و گردشگری بودند.

۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سفر رییس جمهوری به ایلام مصوب شد


استاندار ایلام از تصویب ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سفر رییس جمهوری به این استان خبر داد و گفت: علاوه بر این رقم، ۲۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بصورت ریالی و ۴.۵ میلیارد دلار بصورت اعتبارات ارزی نیز به ایلام تصویب شد.

محمد نوذری روز سه شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص رهاورد سفر رییس جمهوری به ایلام اظهار داشت: طی سفر اخیر رییس جمهوری به ایلام ۲۵۷ طرح زیرساختی، کشاورزی و نفت و گاز مصوب شد.

رمز موفقیت دولت ها بهره گیری از برنامه ریزی و خردجمعی است

امام جمعه موقت ایلام گفت: استفاده از برنامه ریزی با کمک کارشناسان دانشگاهی و توجه به اصل بهره گیری از خردجمعی از مهمترین دلایل موفقیت دولت ها محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شمس الله سراج در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام، برنامه ریزی دقیق و استفاده از نظرات نخبگان و خردجمعی را عامل موفقیت تمامی دولت ها عنوان کرد و گفت: هر دولتی به این موارد بی‌توجهی کند، نمی تواند در رفع مشکلات مردم موفق باشد.

هوای ایلام آخر هفته بارانی است

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: نخستین بارش پاییزی از اواخر هفته جاری آسمان استان را ناپایدار می کند.

ساسان رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین سامانه بارشی از شب پنجشنبه وارد استان ایلام می شود و تا اوایل روز یکشنبه در استان به فعالیت بارشی خود ادامه می دهد.

ریزش های جوی ایلام امسال کمتر از نرمال است

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش های استان در ماه های باقیمانده سال جاری نرمال یا پایین تر از حد نرمال خواهد بود.

مجتبی میهن پرست روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش ها در ماه آبان کمتر از حد نرمال است ولی در آذرماه روند ریزش های جوی نسبت به ماه قبل خود بهتر خواهد بود اما احتمال اینکه بارش ها از نرمال خود کمتر باشند، وجود دارد.

دختر خردسال گمشده به بیمارستان امام (علی) سرابله ارجاع شد

مدیر اداره بهزیستی هلیلان گفت: دختر خردسال کشف شده در پارک جنگلی پل سیمره این شهرستان برای انجام روند درمان به بیمارستان امام علی ( ع) سرابله ارجاع داده شد.

حسن پاشایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص جزییات این خبر گفت: امروز ساعت ۱۲ ظهر یکی از ساکنان روستای های اطراف پارک جنگلی سیمره بصورت اتفاقی متوجه حضور دختر بچه ای حدود ۲ یا سه ساله می شود.


کشته شدن یک قلاده خرس در ایوان

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایوان گفت: دامدار ساکن یکی از روستاهای بخش زرنه این شهرستان موجب کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای نر بالغ شد.

علی محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حیوان که به علت تشنگی شبانه به یکی از روستاهای بخش زرنه ایوان نزدیک شده بود توسط یکی از دامداران منطقه مشاهده و مورد اصابت گلوله قرار گرفت.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha