استاندار همدان: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس فراهم شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان خواستار تسریع در واکسیناسیون و تجهیز مدارس به امکانات بهداشتی و سیستم تهویه هوا به منظور فراهم سازی زمینه بازگشایی مدارس استان شد.

به گزار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در ستاد مقابله با ویروس کرونا استان همدان، اظهار داشت: موضوع بازگشایی مدارس اولویت نخست ستاد ملی مقابله با کرونا و استان است و در این زمینه تا اول آذر یعنی حدود ۲۲ روز مهلت برای آماده سازی مدارس وجود دارد.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی، پیش بینی تهویه هوا، رعایت فاصله اجتماعی با در نظر گرفتن هر کلاس حداکثر ۱۵ دانش آموز و شیفت بندی برای مدارس دارای جمعیت بالا در نظر گرفته شود.

استاندار همدان تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز برای بازگشایی مراکز علمی خود را مهیا کنند در عین حال واکسیناسیون این قشر و والدین آنها در کنار ارائه کارت واکسیناسیون باید مد نظر قرار گیرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: یکی از نیازهای مدارس مجهز شدن به تهویه مناسب است که باید در مدت زمان باقی مانده تا اول آذر آموزش و پرورش با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این باره اقدام لازم را انجام داده تا کلاسی بدون تهویه نداشته باشیم.

وی خواستار جلوگیری از تجمع های عمومی و خانوادگی شد و افزود: اساس و اولویت اعضای ستاد کرونا باید اقناع سازی و ترغیب و تشویق شهروندان به واکسینه کردن خود علیه کرونا باشد که در این راستا می توان از ظرفیت رسانه ها نیز بهره گرفت.

استاندار همدان گفت: رسانه ها می توانند گزارش های مناسب از نتایج بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی و همچنین تبعات تزریق نکردن واکسن کرونا در مصاحبه با متخصصان عفونی تهیه و منتشر کنند.

قاسمی فرزاد از مراکز سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات خواست در خطبه های نماز جمعه به موضوع ضرورت واکسیناسیون علیه کرونا و تشویق و دعوت مردم به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات مشروط به همراه داشتن کارت واکسن باید با دقت نظر بیشتری به ویژه در زمینه صنوف و مجامعی که خدمات عمومی ارائه می دهند، پیگیری شود و وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی نیز با دقت، بازرسی و کنترل شوند.

به گزارش ایرنا، از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، پنج شهرستان «اسدآباد، فامنین، بهار، کبودرآهنگ و ملایر» در وضعیت زرد و شهرستان های «همدان، رزن، درگزین، نهاوند و تویسرکان» نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha