۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84522872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدت ورزش کردن در ایران یک چهارم میانگین جهانی است

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه مدت زمان انجام ورزش در ایران بسیار کم و حدود یک چهارم میانگین جهانی است، گفت: این مساله مشکلات بسیاری را در حوزه های مختلف به ویژه سلامت برای جامعه بوجود می‌آورد.

افشین ملایی روز شنبه در حاشیه مجمع سالانه هیات ورزش ها همگانی گیلان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آمارهای ارائه شده در سال ۹۹ ، میانگین سرانه ورزشی ۱۵ سال به بالا در ایران حدود ۱۳ دقیقه و در میانگین جهانی حدود ۵۲ دقیقه است.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم کم تحرکی در همه زمینه ها به ما ضربه می زند و اضافه وزن به خصوص در بخش بانوان باعث می شود که این قشر از جامعه به سمت مصرف داروهای لاغری مجاز و غیرمجاز و انواع عمل های جراحی بروند.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی اضافه کرد: کم تحرکی در سال های آینده مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل ترویج ورزش همگانی یکی از مهمترین اهداف این فدراسیون است و از سوی دیگر باید عوارض کم تحرکی را به شکل علمی به افراد جامعه اطلاع رسانی کنیم و نهضت آگاهی بخشی در سطح ملی انجام شود.

ملایی بیان کرد: البته نگاه مسئولان نیز باید به عوارض کم تحرکی تغییر یابد چون همانگونه که سرنوشت یک تیم فوتبال برای مسئولان مهم است، باید سرنوشت میلیون ها کودک که با عارضه چاقی مواجه هستند ، برای آنان مهمتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه صعود یک تیم ملی به رقابت های جهانی مهم است، اما برای مسئولان ما باید سلامت جامعه مهمتر از این امر باشد و در این راستا باید مسئولان در بخش همگانی کردن ورزش ،گام های موثرتری را بردارند.

۵۱ درصد مردم ایران ورزش نمی کنند

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: حدود ۵۱ درصد از مردم ورزش نمی کنند و افرادی نیز که در ورزش مشغول هستند، مدت زمان فعالیت آنها کم است.

ملایی افزود:  اگر یک قهرمان ورزشکار، ورزش را کنار بگذارد، همه رسانه ها به آن می پردازند و ناراحت می شوند اما هم اینک که بیش از نیمی از مردم ورزش نمی کنند، کسی نگران نمی شود.

وی گفت: از سوی دیگر طبق آمارهای ارایه شده حدود ۸۲ درصد مرگ و میر در ایران به دلیل بیماری های غیرواگیر است که مهمترین عامل این مرگ و میرها، کمبود حرکات ورزشی و کم تحرکی است که در این خصوص نیز باید مسئولان و همچنین رسانه ها بیشتر توجه و اطلاع رسانی کنند.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود ، دشمن اصلی مردم ایران کم تحرکی است و بایستی ورزش را به یک تقاضای عمومی تبدیل کنیم و با آگاهی بخشی،  ورزش را به یکی از دغدغه های مهم مردم تبدیل و با کمک مسئولان زمینه را برای ورزش مسئولان مهیا کنیم .

وی اضافه کرد: از سوی دیگر سبک زندگی و نوع نگرش مردم به امر ورزش باید تغییر یابد و مردم از پیر و جوان و کودک به ورزش بعنوان عاملی برای سلامتی و نشاط روی بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کم تحرکی ، مهمترین هدف وزارت ورزش و جوانان ، استقبال مردم به امر ورزش همگانی و در نهایت کاهش کم تحرکی در جامعه است که در این راستا، پرداختن به ورزش در نزد کودکان ، بانوان و سالمندان باید برای ما مهم باشد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در خاتمه به مشکلات پرداخت مالیات نیز اشاره و اظهار کرد: گرچه فدراسیون های ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند، اما تعدادی از فدراسیون ها به دلیل نواقصی که داشتند، با مشکل مواجه و جریمه شدند که انتظار داریم با توجه به اهمیت ورزش در بین جامعه ، دولت در این بخش ورود کرده و جرایم فدراسیون ها مورد بخشودگی قرار گیرد.       

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha