۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبر: 84522927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانسون: تمدن بشری ممکن است مانند امپراتوری روم دچار فروپاشی شود

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیش از عزیمت به ایتالیا برای شرکت در نشست گروه ۲۰ هشدار داد چنانچه رهبران جهان تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را بیشتر نکنند، تمدن بشری به همان سرعتی که امپراتوری روم فروپاشید، نابود می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری انگلیسی رویترز، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس هشدار داد که رهبران جهان باید تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را افزایش دهند. به گفته وی در غیر این صورت تمدن جهانی ممکن است به همان سرعتی که امپراتوری روم باستان فروپاشید، نابود شود مگر آنکه اقدامات بیشتری انجام شود.

جانسون ساعاتی پیش از حضور در نشست دو روزه رهبران گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ در ایتالیا، گفت: «اگر پیشرفتی در مقابله با تغییرات آب و هوایی صورت نگیرد، نسل‌های آینده با خطر گرسنگی، جنگ و مهاجرت گسترده روبرو می شوند».

وی پیش از سوار شدن به هواپیما برای شرکت در نشست گروه ۲۰ به خبرنگاران گفت: «این واقعیتی است که ما باید با آن روبرو شویم».

از جمله رهبران گروه ۲۰ شامل برزیل، چین، هند، آلمان و ایالات متحده آمریکا است که بیش از ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را دارند و ۶۰ درصد جمعیت کره زمین را شامل می شوند، ضمن آنکه این کشورها مسئول نزدیک به  ۸۰ درصد تولید گازهای گلخانه ای هستند.

بسیاری از رهبران حاضر در رم، بلافاصله پس از این نشست به گلاسکو خواهند رفت تا برای شرکت در نشست بین المللی تغییرات آب و هوایی موسوم به کاپ ۲۶ حضور پیدا کنند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد هم دیروز جمعه به خبرنگاران گفت: «در آستانه نشست کاپ ۲۶ در گلاسکو، همه راه‌های موفقیت از رم می‌گذرد».

در پیش نویس بیانیه نهایی نشست گروه ۲۰ که بدست رویترز رسیده، آمده است که رهبران شرکت کننده در این نشست متعهد می شوند که بدون انجام تعهدات الزام آور قانونی، گام های فوری برای رسیدن به هدف محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد (۲.۷ درجه فارنهایت) بردارند.

بحران سلامت و بهبود اقتصادی از جمله الویت های دیگر نشست گروه ۲۰ است، اما حیاتی ترین و پرچالش ترین بحث این اجلاس بر سر میزان تعهد رهبران جهان برای کاهش گازهای گلخانه ای و کمک به کشورهای فقیرتر برای مقابله با گرمایش جهانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha