نخستین باران پاییزی شهروندان مهابادی را خوشحال کرد

مهاباد- ایرنا- بارش نخستین باران پاییزی که از عصر امروز، شنبه شهرستان مهاباد و بیشتر نقاط جنوب آذربایجان غربی را فراگرفته است موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان این مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش باران این نعمت الهی که تا چند ساعت در مهاباد ادامه داشت موجی از خوشحالی را در میان شهروندان به وجود آورده و مردم را برای تماشای بارش باران به کوچه و خیابان ها کشاند.

بارش باران که پس از یک سال خشکسالی و کاهش بارندگی ها در این منطقه موجب نگرانی شدید مردم و مسوولان شده بود کشاورزان و روستاییان را به سالی پرمحصول امیدوار کرد.

بارش شدید باران که با وزش ملایم باد نیز همراه بود همچنین غبار را از چهره شهر زدوده و شادابی و طراوات خاصی در نخستین هفته از دومین ماه از ماه پاییز به این خطه بخشید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: ورود یک سامانه بارش زا از شرق مدیترانه به آذربایجان غربی و به تبع آن شهرستان مهاباد موجب بارش باران در این شهرستان شده است.

اردلان محمدپور افزود: این سامانه قوی که با بارش های خوبی تاکنون همراه بوده است در بیشتر شهرهای جنوبی آذربایجان غربی موجب بارش باران شده است که این میزان در مهاباد به میزان ۱۳ میلی متر به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: این سامانه که با پنج تا ۶ درجه کاهش دما نیز همراه خواهد بود تا روز دوشنبه به صورت متناوب این منطقه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha