به گزارش ایرنا، سردار اسماعیلی روز یکشنبه در حاشیه نشست مدیریت بحران در مورد آمادگی برای گذر ایمن از فصل سرد بیان کرد: دودکشهای ناسالم، ناایمن و فاقد کارکرد صحیح یا فاقد مکش مناسب، جدا شدن لوله و زانویی دودکش از دیوار یا وسیله حرارتی از جمله علتهای نشت گازهای مسموم به داخل فضاهای داخلی است.
وی افزود: استفاده از لولههای خرطومی قابل انعطاف یا آکاردئـونی به عنوان دودکش، مسدود شدن دودکش با نخاله ساختمان یا لانه پرندگان و دودکشهای فاقد کلاهک H سالم از مهمترین علتهای انتشار گاز مونوکسید کربن است که شرکت گاز در این زمینه با برنامهریزی و تخصیص منابع اقدامهای گستردهای برای فرهنگسازی و آموزش جامعه هدف انجام داده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل داغ بودن دودکش را بهترین آزمایش برای اطمینان از سلامت آن دانست و اظهار کرد: اگر لوله دودکش سرد باشد، ناشی از خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از آن است که در این صورت باید رفع نقص شود.
وی اضافه کرد: همچنین نصب کلاهک مخصوص برای دودکش در پشتبامها برای جلوگیری از انتشار و برگشت گاز مونوکسیدکربن در محیط منزل نقش مهمی دارد و باید به یاد داشته باشیم که استفاده از دودکشهای آکاردئونی آلومینیومی به علت نبود امکان آببندی در ابتدا و انتها خطرناک است.
اسماعیلی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه در وهله نخست باید نسبت به قطع جریان گاز طبیعی اقدام کنند و ضمن تماس با نیروهای امدادی از کارهای عجولانه خودداری نمایند.
وی در ادامه توسعه سامانه امداد مکانیزه در راستای تسریع امدادرسانی را یادآور شد و گفت: مکانیزهسازی پست امداد فرآیندی در راستای ارائه خدمات امدادی نوین است که به مشترکان گاز شهرستان اردبیل تسری یافته و امدادگران به صورت شبانهروزی آماده پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی مرتبط با شبکه گاز طبیعی هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در بهرهگیری از سامانههای نوین در کشور پیشقدم است، ادامه داد: با بهکارگیری این سامانه و یکپارچهسازی مدیریت امدادرسانی، خدمات گاز با کیفیت بیشتر و در حداقل زمان ممکن به مشترکان ارائه میشود.
وی در مورد قابلیتهای این سامانه تشریح کرد: ثبت درخواسته به صورت متمرکز و ارجاع به گیرندههای خودروهای امدادی به منظور حضور نزدیکترین تیم در محل نیاز، اطلاعرسانی بههنگام حوادث در طول شبانهروز، امکان کنترل وضعیت حضور خودروها از طریق سامانه، ایجاد هماهنگی لازم بین امدادگران، مشترکان و مرکز امداد بخشی از قابلیت این سامانه در بهبود ارائه خدمات به مردم است.
به گفته اسماعیلی، مشترکان گاز طبیعی در شهرستان اردبیل در صورت بروز هرگونه مشکل ضمن تماس با شماره تلفن ۱۹۴ به سامانه یکپارچه مرکز پیام شرکت گاز در مرکز استان متصل میشوند و کارشناسان مرکز با بررسی وضعیت به امدادگران جهت برطرف نمودن مشکل اطلاعرسانی میکنند.
نظر شما