تداوم محدودیت‌های کرونایی نیوزیلند برای یک هفته دیگر

تهران- ایرنا - نخست وزیر نیوزیلند امروز اعلام کرد این کشور محدودیت های کرونا را به مدت یک هفته دیگر در شهر « اوکلند » و در پی گزارش موارد جدید ابتلا به این ویروس، تمدید می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه « استریتس تایمز » سنگاپور، « جاسیندا آردرن » نخست وزیر نیوزیلند امروز ( اول نوامبر ) و در پی ثبت موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در بزرگترین شهر این کشور، محدودیت های کرونایی را برای مدت یک هفته دیگر تمدید کرد اما وعده داد پس از آن محدودیت ها رفع شوند. 

 جاسیندا آردرن درکنفرانس خبری گفت، از آنجا که نیوزیلند با گسترش ویروس جهش یافته دلتای کرونا دست و پنجه نرم می کند، توافق شده است که  از تاریخ ۱۰ نوامبر ( ۱۹ آبان ) بازگشایی هایی برای فروشگاه ها و  همچنین موسساتی از قبیل کتابخانه ها و موزه ها صورت گیرد. وی در ادامه افزود: به دلیل میزان بالای واکسیناسیون در اوکلند می توانیم با اطمینان خاطر بیشتر جلو برویم. 

نخست وزیر نیوزیلند خاطرنشان کرد: تصمیم ها با دقت گرفته شده و به ما اجازه می دهد تا بخشی از فشار و خستگی را از دوش « اوکلند » برداریم. بدین ترتیب محدودیت های اجتماعات تا ۲۵ نفر برداشته شده است.

سال گذشته نیوزیلند به دلیل واکنش و اقدامات موثر دربرابر ویروس کرونا و مقابله و مهار آن تحسین جهان را برانگیخته بود اما ثابت شد که این کشور نیز در برابر جهش های بی امان این ویروس نتوانست مقاومت کند و از چندی پیش راهکار " زندگی با ویروس " را به جای سیاست اولیه خود که هدفش حذف و به صفر رساندن ابتلا به ویروس در این کشور بود، پیشنهاد داد و اجرایی شد. 

با این وجود عملکرد این کشور بسیار بهتر از کشورهای دیگر بوده و با اعمال محدودیت های بسیار سختگیرانه موارد ابتلا به این بیماری از آغاز همه گیری حدود ۶ هزار نفر ثبت شده که از این میان تنها ۲۸ مورد مرگ و میر گزارش شده است. 

برپایه این گزارش، در روزهای اخیر روند ابتلا به این بیماری به بالاترین سطح خود رسیده و امروز ۱۶۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است که در این میان ۵۳ نفر در بیمارستان ها بستری می باشند. 

بیش از ۷۵ درصد جمعیت نیوزیلند یعنی حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به طور کامل واکسینه شده اند و ۸۸ درصد نیز دُز اول واکسن را دریافت کردند. دولت نیز اعلام کرده است بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در میان جامعه مائوری ها است که پایین ترین میزان واکسیناسیون به آنها تعلق دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha