۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84535020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراض به محدودیت های کرونایی در نیوزیلند

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84535020
اعتراض به محدودیت های کرونایی در نیوزیلند

تهران – ایرنا – هزاران نفر از مردم نیوزیلند در چند شهر این کشور روز سه شنبه در اعتراض به محدودیت های کرونایی و اجبار به تزریق واکسن کووید-۱۹ اعتراض کردند .

به گزارش ایرنا به نقل از استریتس‌تایمز ،بیشتر معترضان که بدون ماسک در خیابان های مرکزی شهر ولینگتون دست به تظاهرات زده بودند در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند.

تمام درهای ورودی  پارلمان به جز ۲  در آن برای جلوگیری از ورود معترضان بسته شد.

"تروور مالارد" سخنگوی مجلس نمایندگان گفت که این بیشترین  تدابیر امنیتی در پارلمان از زمان انتخاب او در سال ۱۹۸۴ تاکنون بوده است.

تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردها و با سردادن  شعارهایی خواستار توقف واکسیناسیون  اجباری و برداشتن محدودیت های کرونایی در کشور شدند.

نیوزیلند تلاش کرده است تا با شیوع ویروس بسیار مسری کرونای دلتا در سال جاری مبارزه نماید . جسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند نیز از راهبرد ریشه‌کنی ویروس از طریق تعطیلی‌ها به سمت زندگی و کنار آمدن با ویرس با واکسیناسیون بیشتر رو آورده است .

نخست وزیر نیوزیلند در واکنش به این تظاهرات ، در گفتگو با خبرنگاران در داخل پارلمان گفت: چیزی که امروز شاهد بودیم نماینده جمع گسترده مردم نیوزیلند نبود. با این حال آردرن با فشارهای سیاسی فزاینده و اعتراضات عمومی برای کاهش تدابیر پاندمی در آستانه تعطیلات کریسمس مواجه بوده است.

نیوزیلند همچنان یکی از پایین‌ترین آمار کووید-۱۹ را در جهان دارد بطوری که تاکنون کمتر از  هشت هزار مورد از این بیماری گزارش شده و ۳۲ نفر جان خود را از دست داده اند. این کشور روز سه شنبه ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ گزارش کرد و این درحالی است که میزان واکسیناسیون کامل با دو دوز در این کشور به نزدیک ۸۰ درصد از جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha