۱۱۴ روستا در هرمزگان با تانکر آبرسانی می‌شود

بندرعباس- ایرنا- قائم مقام شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به تاثیر کاهش بارندگی‌ها بر منابع آبی استان گفت: اکنون ۱۱۴ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شود و آب آشامیدنی ۳۵۰ روستا نیز نوبت بندی شده است.

احمد شاکری  روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در کوتاه ترین مدت برای تامین بخشی از آب آشامیدنی این روستاها، چاه‌های موجود در اطراف این مناطق را کف شکنی و چاه‌های جدید حفر می‌کنیم.
وی بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاهای هرمزگان، شیرین سازی آب دریا را در برنامه دارد که در این راستا تا پایان سال با بهره‌برداری از سه آب شیرینکن، ۴۷ روستای استان از منبع آب پایدار بهرمند می‌شود.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: این آب شیرینکن‌ها با ظرفیت هشت هزارمترمکعب در شبانه روز در شهرستان‌های سیریک، قشم و بندرلنگه به بهره‌برداری می‌رسند.
شاکری ادامه داد: همچنین ۱۱ سایت آب شیرینکن دیگر نیز در روستاهای هرمزگان با ظرفیت ۴۳ هزارمترمکعب در شبانه روز درحال ساخت است.
وی ابرازداشت: اکنون ۴۱ سایت آب شیرینکن با ظرفیت ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز آب آشامیدنی بیش از ۲۵۰ روستا در هرمزگان را تامین می‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha