تعرض به مقام مرجعیت خسارت‌های جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت

قم- ایرنا- آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیامی گفت: همگان بدانند مقام مرجعیت در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تعرض به آن موجب حرمت‌شکنی است که خسارت‌های جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.‌

در این پیام که نسخه‌ای از آن دوشنبه شب  در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: اطلاع یافتیم که بخشی از سخنان حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(دامت برکاته) در دیدار با یکی از مسئولان محترم نظام مورد انتقاد برخی افراد قرار گرفته، تا آنجا که به ساحت شامخ فقاهت و مرجعیت اهانت شد.

این پیام ادامه یافته است: همگان بدانند مقام مرجعیت در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تعرض به آن موجب حرمت‌شکنی است که خسارت‌های جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی در پایان آورده است: امید است با جبران گذشته و بهانه ندادن به دست دشمنان برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی، دیگر شاهد چنین رویدادهای تلخی نباشیم.

گفتنی است: در پی سخنان اخیر آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید مقیم قم در خصوص گرانی و روابط خارجی، یادداشتی در یکی از تارنماهای خبری منتشر شد که تعابیر متفاوتی از جمله «تحلیل سراپا غلط» را درباره آن بکار برده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha