مستاجران املاک شهرداری فردوس از ۶۰ درصد تخفیف بهره‌مند شدند

بیرجند - ایرنا - شهردار فردوس گفت: اصنافی که مستاجر واحدهای تجاری شهرداری فردوس هستند تا ۶۰ درصد در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر امسال، از تخفیفات اجاره‌بها بهره‌مند می‌شوند.

حسین اکبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر فردوس و با توجه به نوع کاربری و زمان فعالیت تجاری و صنفی، ۶۰ درصد تخفیف به املاک استیجاری شهرداری فردوس برای اصناف شهرستان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به خسارت‌های بوجود آمده به علت شیوع کرونا برای اصناف و لزوم حمایت همه‌جانبه از اصناف آسیب‌دیده گفت: این تصمیم با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور در سال جاری که موجب کاهش مسافرت هموطنان و به تبع آن کاهش درآمد مشاغلی که مستقیم و غیرمستقیم، خدمات‌رسانی به مسافران را انجام می‌دهند، اتخاذ شد.

شهردار فردوس اظهار داشت: همچنین اصناف به علت کاهش فعالیت و حضور کمتر شهروندان در بازار و فروش پایین اجناس یا خدمات، با مشکلاتی مواجه شده‌اند که این شهرداری در راستای حمایت از این اصناف و کاهش زیان و آسیب‌های متحمل، پیشنهادات خود مبنی بر نحوه حمایت را به شورای اسلامی شهر فردوس ارائه داد و مورد موافقت اعضای شورای شهر فردوس قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: براساس لایحه ارسالی شهرداری به شورای شهر فردوس، مقرر شد برای مشاغلی که درآمد آنها مستقیم و تقریبا به‌طور کامل به حضور مسافران و خدمات‌دهی به مسافران یا فعالیت‌های تفریحی شهروندان در ارتباط بوده است، به میزان ۶۰ درصد، بازارچه صنایع دستی به میزان ۴۰ درصد و سایر واحدهای صنفی تا ۲۰ درصد در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر ۱۴۰۰ از بخشودگی اجاره ماهیانه برخوردار شوند.

اکبری گفت: تاکنون در ۱۸ ماه گذشته ۲ بار دیگر نیز تخفیفات مقطعی اجاره برای مستاجران واحدهای صنفی شهرداری اعمال شده و بخشودگی اجاره‌بهای املاک ‌شهرداری از یک سو در راستای حمایت از اصناف آسیب‌دیده از کرونا بوده و از سوی دیگر تلاش بر این است با این اقدام شهرداری و شورای شهر، فرهنگ‌سازی برای دیگر موجرها نیز انجام شود تا آنان نیز با گذشتن و تخفیف بخشی از اجاره بهای ملک خود، میزان زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا را برای مستاجران کاهش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha