همایش تجلیل از ورزشکاران و حامیان ورزش لارستان برگزار شد

لارستان- ایرنا- همایش پاسداشت و تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان و پیشکسوتان و برخی حامیان و خبرنگاران عرصه ورزش پس از یک دوره حدود ۲ ساله ناشی از کرونا شامگاه دوشنبه دهم آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

 اگرچه در این همایش برخی پروتکل ها و فاصله گذاری ها رعایت نشد و با تذکر فرماندار ویژه لارستان به بانیان و برگزار کنندگان نیز همراه بود اما خود مسئولان از این همه شور و نشاط و ذوق و خوشحالی که بر سالن وحدت شهر لار پس از مدتها حاکم شده بود، خرسند بودند.

این همایش همچنین فرصتی برای دورهمی و احوال پرسی دوباره ورزشکاران و روسای هیات های ورزشی بود که طی این دوسال شاید فرصتی اینچنینی را تجربه نکرده بودند، برخی ها حتی با اعضای خانواده نیز تا پاسی از شب ماندند عکس می انداختند و با کف زدن و شادی کنان شور و هیجان وصف ناپذیر به سالن همایش هدیه می کردند.

اجرای ۱۳ طرح ورزشی

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان لارستان در این آیین گفت: بیش از ۵۰ هیات ورزشی در قالب حدود هشت هزار ورزشکار ساماندهی شده در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

مهدی طیبی اظهار داشت: هم اینک ۱۳ طرح ورزشی از ساخت سالن های چندمنظوره تا احداث ۱۰زمین چمن و سالن های کشتی و زورخانه ای با اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها از حدود ۱۰ تا بالای ۷۰ درصد است.

او بیان کرد: این شهرستان ظرف دو سال گذشته و با وجود رکود سختی که بر عرصه ورزش ناشی از کرونا حاکم بود توانست با هماهنگی و همکاری خوب ستاد مدیریت کرونا و رعایت پروتکل های ورزشی میزبان چندین رشته ورزشی از جمله مسابقات ملی هندبال ، شطرنج و کشتی ملی بزرگسالان آلیش باشد.

ورزش لارستان بر سکوی دوم

معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز گفت: ورزش شهرستان لارستان بر اساس شاخص های مختلف از جمله سرانه ورزشی ، حضور ورزشکاران در میدان ها و عرصه های ملی و سایر فاکتورها توانست در سال ۱۳۹۹ بین ۳۶ شهرستان استان رتبه دوم را کسب کند.

محسن سالاری گفت: همچنین استان فارس در زمینه اجرای طرح های خیرساز ورزشی در سطح ملی رتبه نخست را دارد که سهم شهرستان لارستان و مشارکت مثال زدنی نیک اندیشان این خطه نیز در این عرصه قابل توجه است.

وی بیان کرد:استان فارس همچنین سهمی تعیین کننده در اعزام ورزشکاران به میدان ها و مسابقات ملی و بین الملی در رشته های مختلف و البته کسب مدال های رنگارنگ داشته که این مهم به خوبی در رقابت های المپیک و پارالمپیک توکیو و دیگر مسابقات های مهم جهانی به خصوص در رشته کشتی نیز هویدا بود.

سالاری اضافه رد: استان فارس با اعزام سه ورزشکار در کاروان المپیک توکیو توانست ۳۳ درصد از مدال های کسب شده این مسابقات مهم جهانی را سهم خود کرد و این موفقیت نشان داد که این استان در عرصه ورزش و در رشته هیا مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد.

ورزش پیش نیاز اساسی برای کاهش آسیب ها

فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: ورزش و شادی و نشاط پیش نیاز اساسی و ضرورت مبرم جامعه به ویژه در شرایط کنونی است که تا حدودی مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین کرونا سختی هایی را بر مردم تحمیل کرده است.

جلیل حسنی بیان کرد: نقش تعیین کننده ورزش برای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست و بارها در سخنان بزرگان از جمله رهبر معظم انقلاب به این مهم تاکید شده است.

وی گفت: تجربه و تحقیقات ثابت کرده که ورزش حتی تاثیر قابل ملاحظه ای در نحوه رفتارهای سازمانی و در سیستم اجریی دارد و بدون شک کارکنانی که بیشتر با ورزش انس گرفته اند و بر تقویت جسم و روح خود اهتمام می ورزند در مواجهه با ارباب رجوع و انجام وظایف محوله خود نیز موفق تر عمل می کنند.

فرماندار لارستان با قدردانی از خیران و نیک اندیشان لارستان برای مشارکت و سهم بسزای خود در اجرای پروژه های عمرانی در عرصه ورزش گفت: بدون شک با حمایت و نگاه ویژه دولت و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیوان ها به ورزش این خطه، رغبت و امید مردم و شرایط حضور بیش از پیش خیرین فراهم خواهد شد.

در این همایش از ۱۵۰ ورزشکار، قهرمان، پیشکسوت و حامی ورزش لارستان با حضور جمعی از مسئولان ملی، استانی و محلی تجلیل شد.

 لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس است که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۳۸۰ کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha