مدیرکل پست هرمزگان: محدودیتی برای ارسال کالاهای غیرتجاری وجود ندارد

بندرعباس-ایرنا- مدیرکل پست هرمزگان اعلام کرد: هیچ گونه محدودیتی برای ارسال بسته های پستی شامل کالاهای خارجی در حد مصرف شخصی و بدون جنبه تجاری وجود ندارد.

عبدالله عبدلی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: همه واحدهای پستی برابر ضوابط تعیین شده کماکان این سرویس را به مشتریان خود ارائه می کنند و به استثنای لوازم خانگی، برقی و الکترونیک بسته های پستی را دریافت و ارسال می کنند.
وی اضافه کرد: توسعه ارتباطات الکترونیکی و فضای مجازی و ترغیب فعالان کسب و کارهای اینترنتی به استفاده از زیر ساخت های پستی در حوزه قبول، حمل و نقل و توزیع، منجر به تحول در توسعه اینگونه کسب و کارها شده است که نمود آن، چند برابر شدن مرسولات صادره و وارده در شبکه پستی است.
عبدلی ادامه داد: در این راستا و به منظور ایجاد شرایط مناسب برای فعالان این حوزه، اداره کل پست استان هرمزگان با درک شرایط موجود و اعتقاد به لزوم تقویت اینگونه کسب و کارها با رعایت مقررات حاکم، هیچ گونه محدودیتی برای ارسال بسته های پستی قائل نیست.
مدیرکل پست استان اضافه کرد: با توجه به شرایط مرزی بودن استان هرمزگان و به منظور جلوگیری از ورود کالاهای غیرمتعارف به شبکه پستی، با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با حضور واحدهای حراست و بازرسی پست استان، همه مرسولات پستی قبل از ارسال به مقاصد مختلف، به وسیله دستگاه ایکس ری کنترل می شود.
 به گفته این مقام مسوول، در صورت تشخیص غیر متعارف بودن محتویات بسته ها، از ارسال آن جلوگیری می شود  و به فرستنده برگشت یا برابر مقررات به مراجع ذیصلاح ارجاع داده خواهد شد.
وی متذکر شد: شدعلاوه بر نظارت و کنترل های یاد شده، در برخی مواقع توسط گلوگاه های ایست و بازرسی مبارزه با قاچاق کالا نیروی انتظامی در طول مسیر مبادله پستی نیز، کنترل و بازرسی انجام می شود.

عبدلی یادآور شد: اداره کل پست استان هرمزگان به طور مداوم بخشنامه ها و شیوه نامه های ابلاغی مرتبط با ممنوعات پستی، پروازی و ممنوعات اعلام شده از سوی پلیس فتا (به عنوان ناظر فروش های اینترنتی) را به همه واحدهای پستی ابلاغ می کند و ضمن آموزش نیروها، برعملکرد آنها جهت جلوگیری از ورود مرسولات غیر متعارف و بدون مجوزهای قانونی نظارت مداوم دارد.
مدیرکل پست استان از مردم خواست چنانچه در ارسال بسته های پستی خود با شرایط یاد شده دچار مشکل شدند، مراتب را فوری به واحد رسیدگی به شکایات پست استان با شماره تلفن ۳۲۲۴۰۱۰۱ اعلام کنند.
 در روزهای گذشته گزارش هایی از اختلال در ارسال بسته های پستی وجود داشت که موجب گلایه برخی از شهروندان و کسبه و فعالان فروش اینترنتی شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha