پرداختی امورمالیاتی کهگیلویه و بویراحمد به شهرداری ها افزایش یافت

گچساران - ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان پرداخت از محل منابع مالی مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰درصد افزایش یافته است.

محمد علی غفاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اعتبارات پرداختی امسال به شهرداری ها،فرمانداری ها و دهیاریهای کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری افزون بر۴۵۰میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و  بویراحمد تاکید کرد: از این میزان اعتبار توزیع شده بیش از ۴۳۷میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده و مابقی از محل آلایندگی تامین شده است.

وی تصریح کرد: مدت مشابه پارسال نیز بیش از ۳۰۰میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه عمرانی مناطق شهری، روستایی و عشایری استان پرداخت شده بود.

ارزش افزوده فروش کالا و خدمات  ۹درصد است که از مصرف کننده نهایی وصول می شود. 

وی اهمیت نظارت بر هزینه کرد اعتبارات پرداختی به شهرداری ها و دهیاری ها را یادآور شد و تصریح کرد: وصول مالیات علاوه بسترسازی برای برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی می تواند به رفاه و آبادانی جوامع کمک کند.

غفاری به افزایش درآمدهای مالیاتی  در سال جاری اشاره کرد و افزود:افزایش درآمدهای مالیاتی  می تواند به تامین اعتبار استانی برای کمک به توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای این استان منجر شود.

در کهگیلویه و بویراحمد ۱۸شهرداری، حدود۵۰۰ دهیاری سالانه از محل مالیات برارزش افزوده  و آلایندگی اعتبار دریافت می کنند و همچنین بخشی از این اعتبارات به امور عشایر و فرمانداری ها برای روستاهای بدون دهیاری پرداخت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha