افشاریان: در سه هفته ابتدایی لیگ هیچ تیمی از داوری طلبکار نیست

تهران- ایرنا- رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داوران در سه هفته ابتدایی لیگ قضاوت خوبی داشتند و هیچ تیمی در این مورد طلبکار نیست.

به گزارش ایرنا، «خداداد افشاریان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با برنامه رادیو تهران در خصوص کمتر شدن اشتباهات داوری در سه هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: در ذاتم نیست که به گذشته بروم و آن را شخم بزنم. داورهای ما به طور قطع در فصل گذشته زحمت خود را کشیده‌اند اما حالا من کار خودم را انجام می‌دهم. قسم می‌خورم که داوران ما در این سه‌ هفته با اعتماد به نفس بالا و از همه مهم‌تر با همدلی فوق‌العاده دیدارها را قضاوت کردند. 

وی ادامه داد: داوران جوانی بودند که برای اولین با در پخش زنده قضاوت کردند و داورانی که سال‌ها کنار ما بودند را روانه مسابقات کردیم و به جز یک دیدار که کمک داور اشتباه کرد، اشتباه دیگری نداشتیم. هیچ تیمی در این سه هفته طلبکار نیست. اگر تیم‌ها هم در این مسیر به ما کمک کنند، احساس می‌کنم سال خوبی در داوری داشته باشیم. 

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت بین‌المللی داوران ایران بیان کرد: ما در این مورد برنده واقعی هستیم. در جام جهانی فوتبال مردان، فوتبال بانوان، فوتسال آقایان و جام جهانی فوتبال ساحلی داور داشته و داریم. همه این مسائل حاصل زحماتی است که داوران و فدراسیون فوتبال می‌کشند. در دیدارهای حساس از داوران مرد و زن ایرانی استفاده می‌شود. جایگاه ما در داوری دنیا بسیار خوب و با صلابت است.

افشاریان در مورد احتمال برگشتن داورانی که در ارزشیابی اول فصل مردود شدند به لیگ برتر گفت: آن‌ها داوران بزرگی هستند و شاید در آن روز آمادگی ذهنی خوبی نداشتند. شک نداشته باشید که دوباره از آن‌ها تست می‌گیریم و در صورت قبولی از هفته هشتم از آن‌ها در لیگ یک و بعد از آمادگی در لیگ برتر استفاده خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد: دستمزد داوران چهار برابر شده اما مبلغ آن چهار میلیون تومان نیست. هر داور برای قضاوت در لیگ برتر ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان دریافتی دارد و کمک داور هم ۷۵۰ هزار تومان می‌گیرد. به هر حال داور زحمت می‌کشد و من نمی‌گویم که این مبلغ زیاد است اما سعی کردیم به واقعیت نزدیک باشد. دستمزد داوران در تمام رده‌های فوتبال بانوان و آقایان چهار برابر شده است.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اضافه کرد: «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» رییس فدراسیون فوتبال خیلی دست و دلباز است. در نیم فصل هم کار کارشناسی انجام می‌دهیم و سعی داریم حقوق داوران را به واقعیت نزدیک کنیم. موضوع مهم برای داوران، احترام است. آن‌ها باید حس کنند فدراسیون در کنارشان است. اگر به داوران داوران احترام بگذاریم، به طور قطع آینده بهتری در این خصوص رقم خواهد خورد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha