۷۶ درصد گروههای هدف در گناباد و بجستان واکسن کرونا دریافت کردند

گناباد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بیش از ۷۶ درصد جمعیت در منطقه تحت پوشش این دانشگاه (شهرستانهای گناباد و بجستان) دز اول و بیش از ۴۶ درصد جمعیت دز دوم واکسن کرونا را تاکنون دریافت کرده‌اند.

دکتر جواد باذلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون ۷۴ هزار و ۱۴۹ دز واکسن کرونا در گناباد و ۲۵ هزار و ۶۷۱ دز واکسن کرونا در بجستان، به جمعیت بالای ۱۲ سال تزریق شده است. 

وی ادامه داد: واکسیناسیون به طور کامل نمی تواند افراد را در برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن کند و مردم باید در کنار دریافت واکسن با زدن ماسک، رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات خود و خانواده شان را برابر این بیماری مصون نگه دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به افزایش مراجعان به مراکز درمانی و بیماران بستری و سرپایی کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان طی چند روز گذشته گفت: روزانه به صورت متوسط ۵۰ تا ۶۰ بیمار به مجموع بیماران سرپایی و با تست مثبت کرونا دراین شهرستانها اضافه و تعدادی از آنها در بیمارستان بستری می شوند و تحت درمان قرار می گیرند.

باذلی افزود: برای جلوگیری از درگیری جامعه با موج ششم کرونا رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و مسایل پیشگیرانه در کنار تزریق واکسن ضروری است و همه باید نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند.

وی اضافه کرد: با عنایت به اقدامات و تمهیدات در زمینه تامین امکانات و تجهیزات، اکسیژن، دارو و تختهای بستری قبل از شیوع موج پنجم، آمادگی لازم برای مقابله با ششمین اوجگیری کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان وجود دارد و بیمارستان دوم گناباد در کنار بیمارستان علامه بهلول گنابادی در آمادگی کامل برای بستری و مواجهه با این موج است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص بازگشایی مدارس هم گفت: این یک موضوع ملی و تخصصی است و هر گونه اجتماع می‌تواند باعث افزایش ابتلا به بیماری کرونا شود و مدارس از این قاعده مستثنی نیستند ولی ما تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و در صورت اعلام و ایجاد شرایط خاص از طریق تعامل با اداره آموزش و پرورش اقدامات لازم انجام می شود.

هم اکنون ۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۵۱ تن را در گناباد و بجستان گرفته است.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۳۷ نفر دُز اول، ۳۶ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر دُز دوم و ۹۷ هزار و ۴۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دُز رسیده است و در شبانه روز گذشته نیز یک‌میلیون و ۱۸ هزار و ۶۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ، ۱۶۰ نفر دیگر گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و این درحالی است که سه هزار و ۸۱۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان ها قرار دارند.

همچنین طی این مدت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۹۹ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی به بیش از ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha