۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84986954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 واکسن یادآور راهکار مقابله با سویه جدید کرونا است

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان نسبت به دریافت دز یادآور واکسن کرونا از سوی مردم برای آمادگی و مقابله با سویه جدید بیماری در این شهرستان خراسان رضوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن حیدری روز دوشنبه در حاشیه تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای افزایش آمادگی برابر سویه جدید این بیماری، اظهار داشت: با توجه به آغاز سویه جدید کرونا مردم باید ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک اقدامات پیشگیرانه را عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: از افرادی که تاکنون واکسن کرونا و یا دز یادآور آن را دریافت نکرده اند، خواست با تزریق این واکسن آمادگی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند و در ایمن سازی جامعه برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ سهیم شوند.

حجت الاسلام سید قاسم دهقانی امام جمعه بجستان نیز که برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا مراجعه کرده بود، گفت: افزایش مشارکت عمومی در رعایت پروتکلهای بهداشتی، تزریق واکسن و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات غیر ضروری از اصول مهم برای کاهش تبعات سویه جدید کرونا است.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این با اشاره به آغاز پیک جدید کرونا در کشور گفت: از همه بیمارستان ‌ها و کادر درمان خواسته‌ایم که آماده باش باشند زیرا طی چهار تا ۶ هفته آینده ابتلا به کرونا در کشور به اوج خود می‌رسد.

حسین فرشیدی افزود: همکاران ما در وزارت بهداشت از چهارشنبه هفته قبل ۲ سویه جدید دیگر در بین بیماران مشکوک به کووید۱۹ تشخیص داده‌اند. بنابراین تعداد سویه‌های جدید کرونا در کشور به سه سویه BQ۱ و XBB و BA۲ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قدرت انتقال XBB پنج برابر بیشتر از دلتا است، گفت: باید به سرعت، مرزها رصد شده و بیماران مشکوک شناسایی شوند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha