سیاست‌های کلان بودجه ۱۴۰۱ تهران به شهرداری ابلاغ شد

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرساله قبل از آغاز فرآیند برنامه‌ریزی برای بودجه شهرداری، شورای شهر به عنوان مسئول تصویب بودجه یک سری سیاست‌های کلی برای تدوین بودجه ابلاغ می‌کند که در این دوره نیز سیاست‌های کلان تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به این ارگان ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، محمد آخوندی روز سه‌شنبه در جریان بیستمین جلسه شورای شهر تهران افزود: در ابتدای کار جلسات زیادی در کمیته بودجه و نظارت مالی برگزار و لوایحی که در کمیته تصویب شده بود به کمیسیون برنامه و بودجه ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری تهران با مدیران خود در جلسه حضور داشتند و نکاتی را ارائه دادند که مورد توجه اعضای شورا قرار گرفت.

آخوندی ادامه داد: در جلسات بعدی با حضور رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نظرات کامل‌تری ارائه شد و طی نامه‌نگاری با تک تک اعضای شورا نظراتشان را جویا شدیم که در انتها با جمع‌بندی همه این نظرات، یک سند تهیه، ارائه و در صحن شورا با اکثریت آرا تصویب شد.

وی با بیان اینکه این کار باید ملاک عمل شهرداری تهران برای تدوین بودجه باشد، افزود: اختلاف دیدگاه نظر کارشناسی است و چند تن از اعضا بر این باورند که نظرات گفته شده جز سیاست نیست و راهبردی است.

آخوندی اظهار داشت: در صورتی که در این سند مبانی نظری مد نظر را بیان کرده‌اند و سیاست باید و نبایدهایی است که باید انجام شود و بر آنها تاکید شده و در بخش دوم اولویت‌ها آمده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس سیاست‌های کلانی که اشاره شد اولوییت‌ها نیز باید مدنظر شهرداری قرار گیرد.

آخوندی با بیان اینکه اولویت‌ها در برنامه شهرداری وجود دارد، گفت: برنامه و اولویت‌ها به شهرداری می‌گوید که برای تدوین بودجه یک‌ساله که برش یک‌ساله از برنامه پنج ساله است این سیاست‌ها را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: اصل، اعمال نظر شورا و اعضا در زمان تصویب بودجه است و برنامه‌هایی که در صحن شورا بررسی می‌شود با نظر اعضا تصویب یا رد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha