۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84526976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مارب در مسیر آزادی

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبر: 84526976
مارب در مسیر آزادی

تهران - ایرنا - شهر راهبردی و مهم مارب یمن که به دلیل وجود ذخائر انرژی و نفت، حفظ آن برای نیروهای متجاوز ائتلاف از اهمیت زیادی برخوردار است در میان دست و پا زدن نیروهای متجاوز در مسیر آزادی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی «العهد» لبنان امروز (سه شنبه) با اشاره به تحولات ایجاد شده در جنگ یمن و پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در جبهه‌های «مارب» نوشت:  با آغاز عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدف آزادسازی شهر مارب و اطراف آن و رهبری خردمندانه و مدیریت خوب عملیات،  رویای نیروهای متجاوز و مزدوران آن در مقابل پیشروی سریع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال فروپاشی است.  

به نوشته العهد، با مهلت داده شده توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن [ به مزدوران وابسته به نیروهای متجاوز ائتلاف ] برای تسلیم مناطق بدون جنگ و درگیری، مزدوران و کسانی که همراه آن‌ها بودند فرصتی یافتند تا با کمک قبایل و افراد سرشناس منطقه که به عنوان میانجی بین یمنی‌ها و ارتش یمن شناخته می‌شوند با ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور مذاکره کنند.   

بر اساس آخرین اخبار، یک منبع نظامی یمنی درباره آزادسازی منطقه «الیعره»، «السواد» و «الحجیره» گفت که با این قبایل برای تخلیه تعدادی از پادگان‌های نظامی که نیروهای دشمن از آن‌ها استفاده می‌کند، توافقاتی حاصل شده است.  

از سوی دیگر، مزدوران متجاوز و در راس آن‌ها «حزب اصلاح» و دیگر احزاب سیاسی در مارب، دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای از عملکرد ضعیف نیروهای ائتلاف سعودی در مدیریت جنگ غافلگیر شدند و از آن انتقاد کردند.  

خاطرنشان می‌شود؛ حزب اخوانی «اصلاح» و احزاب سیاسی مختلف استان مأرب در بیانیه‌ای مشترک اذعان کردند که «عبدربه منصور هادی ودولت متبوع او در جنگ مأرب، شکست سنگینی را متحمل شده است». 

احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف یمن همچنین از «عملکرد ائتلاف سعودی و سوء مدیریت وظایف محول شده در جنگ مأرب ابراز تعجب کرده و دولت منصور را ناتوان در مدیریت جنگ، شکست سنگین در مسئولیت‌های خود در سطوح مختلف، از نظر سیاسی، نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای در تمامی سطوح محلی، منطقه‌ای و بین المللی دانستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha