ماهیان تلف شده در ساحل جزیره خارگ دور ریز صید غیر مجاز است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ماهیان تلف شده در ساحل جزیره خارگ، دورریز صید غیرمجاز ساحلی بوده است.

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز سه‌شنبه در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی با موضوع تلف شدن ماهی ها در ساحل جزیره خارگ به رسانه‌ها اعلام کرد: حدود ۳۵۰ قطعه ماهی از گونه‌های مختلف در ساحل خارگ به طول تقریبی ۲۰ متر از حدفاصل اسکله فلات قاره تا ساختمان اداره بنادر و دریانوردی این جزیره دیده شده است.

وی بیان کرد: این ماهیان دورریز صید غیرمجاز ساحلی است که به‌ دلیل گندیدگی ماهی در تور، غیرقابل مصرف بوده و در ساحل رهاسازی شده است.
قلی‌نژاد ادامه داد: با توجه به دستور قاضی پرونده، برای روشن شدن دقیق علت مرگ ماهیان، از آنها نمونه‌برداری و به آزمایشگاه دامپزشکی ارسال شده است که به محض رسیدن نتایج آزمایشگاه، خبر تکمیلی منتشر خواهد شد.
وی تاکید کرد: هر گونه تورریزی در مناطق مرجانی اطراف جزایر خارگ و خارگو ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، زیرا ماهیگیری در این مناطق باعث به هم خوردن تعادل در جانداران دریایی منطقه مرجانی شده است و سبب ازدیاد گونه‌های فرصت طلب و در نهایت تغییر در تعادل زنجیره غذایی و اکوسیستم منطقه می‌شود.
جزایر خارگ و خارگو، از مناطق مهم دریایی استان بوشهر است و به این منظور از سال‌ها پیش تحت مدیریت و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.
این منطقه یکی از معدود مناطق مرجانی در شمال خلیج فارس است که در معرض آسیب‌های جدی از ناحیه توسعه صنایع و ماهیگیری‌های غیر مجاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha