نمایشگاه بزرگ کتاب کیش اولین رویداد حضوری ۱۴۰۰ کشور است

کیش - ایرنا - مدیر امور فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب کیش اولین رویداد و نمایشگاه کتاب حضوری کشور در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش ایرنا، رضا اردلان روز سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های سومین نمایشگاه کتاب کیش اظهار داشت: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری به علت شرایط کرونایی نمایشگاه کتاب حضوری در کشور برگزار نشده که کیش به عنوان اولین نقطه ایران امسال پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به صورت حضوری است.

وی گفت: ارتقای سطح فرهنگی جامعه، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دسترسی سهل و ساده خانواده ها، کیشوندان و مسافران جزیره کیش به کتاب را از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش است.

اردلان با اشاره به اینکه این نمایشگاه از نظر تخفیف، محل برپایی و تعداد عناوین بزرگ ترین نمایشگاه در کیش است افزود: این نمایشگاه ۱۵ هزار عنوان کتاب از ۳۰۰ ناشر در چهار هزار متر مربع فضای نمایشگاهی از ۱۳ تا ۲۳ آبان آماده استقبال علاقه مندان است.

وی یادآور شد: امکان سفارش پستی کتاب های ناموجود در نمایشگاه، نشست ها و برنامه های فرهنگی، رونمایی از کتاب با حضور ناشران و نویسندگان بنام کشور از دیگر ویژگی های این نمایشگاه است.

معرفی کتاب پنج جلدی فرهنگ کیشوندی

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش اظهار داشت: این شرکت با رویکرد مشارکت فعال و پویا در این رویداد حضور یافته که معرفی و عرضه کتاب پنج جلدی فرهنگ کیشوندی و توسعه فرهنگ بازیافت مدیریت پسماند ۲ برنامه محوری ما در نمایشگاه بزرگ کتاب کیش است.

عبدالنبی شرفی افزود: عنوان های کتاب های فرهنگ کیشوندی به ترتیب از جلد اول تا پنجم شامل قصه ای برای دریا، قصه ای برای خاک، قصه ای برای باد، قصه ای برای خورشید و قصه ای برای درخت است.

وی یادآور شد: در این کتاب ها سعی شده با محوریت قرار دادن کودک به عنوان مخاطب اصلی نسل آینده ها را با فرهنگ های رفتاری محیط زیست، ترافیک شهری، مدیریت پسماند، فرهنگ آپارتمان نشینی آشنا کند و موضوعات کتاب نیز به پاکبانان، آتش نشانان و پلیس ها و عوامل محیط زیستی تقدیم شده است.

شرفی افزود: همچنین در راستای حمایت از توسعه فرهنگ بازیافت زباله های قابل تفکیک طرح اهدای بن خرید کتاب بجای زباله های بازیافت طول زمان برگزاری نمایشگاه در محل این رویداد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برگزاری مسابقه های نقاشی در بین دانش اموزان چهارم تا ششم ابتدایی، اجرای تئاتر با محوریت مدیریت پسماند و ارایه خدمات حمل و نقل رایگان از دیگر برنامه های شرکت عمران، آب و خدمات در سومین نمایشگاه کتاب کیش است.

هزینه کرد حدود هفت میلیارد ریالی برای تخفیف کیشوندی

مجری سومین دوره از نمایشگاه بزرگ کتاب کیش هم گفت: با بیان اینکه مدت طولانی برای برپایی این نمایشگاه صرف شده و با مشارکت بخش خصوصی و دولتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان منطقه آزاد کیش، تخفیفات ناشران ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای تخفیفات کیشوندی هزینه شده است.

داوود رادمند افزود: این نمایشگاه به صورت هاپری (فروش متمرکز) اجرا می شود به گونه ای مراجعه کنندگان برای سهولت بیشتر به صورت فروشگاهی کتاب های مورد علاقه خود را انتخاب و در انتهای سالن هزینه ان را پرداخت می کنند.

وی افزود: در نظر داریم در این نمایشگاه علاوه بر برپایی اردوهای علمی با مشارکت اموزش و پرورش، دانش اموزان آسیب پذیر در خصوص خرید کتاب خدمات ویژه تری ارایه شود.

این رویداد پنجشنبه ۱۳ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز به کار می کند و تا ۲۲ آبان همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ پذیرای علاقمندان است.

نمایشگاه کتاب کیش در سالن شماره ۲ مرکز نمایشگاه های بین المللی به وسعت هفت هزار مترمربع برپا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha