تقویت روحیه استکبارستیزی در دانش آموزان وظیفه آموزش و پرورش است

تهران - ایرنا- سرپرست وزارت آموزش و پرورش وظیفه این وزارتخانه را تقویت روحیه استکبارستیزی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: باید برای زنده نگه داشتن روحیه آگاهی یابی، افزایش دانش‌، معرفت و بصیرت نسبت به گذشته انقلاب اسلامی تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ایرنا، علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت این است که روحیه استکبارستیزی را در دانش آموزان زنده نگه دارد، در واقع این جریان به پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی کمک کرده است.

وی به برگزاری مراسم امروز و نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل اینکه امسال ۱۳ آبان مصادف با روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس است، امروز زنگ استکباز ستیزی به صورت نمادین در سراسر کشور نواخته و در شبکه‌های مجازی و شاد پخش شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فردا تمام دانش‌آموزان در تجمع ۱۳ آبان در سراسر کشور حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد:  بیانیه‌  دانش‌آموزان نیز قرائت می‌شود.

کاظمی ادامه داد: حضور پررنگ تشکل‌های دانش‌آموزی در مراسم یوم الله ۱۳ آبان کمک به گرامیداشت مناسب این روز بزرگ می کند، دانش آموزان در این روز پیمان می بندند تا این راه را ادامه دهند.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) پرچم دار انقلاب اسلامی بودند، تصریح کرد: با پیروی از رهبر معظم انقلاب می‌توان این جریان را با افتخارتر از گذشته حفظ کرد. جامعه دانش‌آموزی ثابت کرد همیشه در این راه همراه بوده است، بنابراین وزارت آموزش و پرورش باید برای زنده نگه داشتن روحیه آگاهی، دانش‌، معرفت و بصیرت نسبت به گذشته انقلاب تلاش کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ولایت مداری و ولایت پذیری، انقلاب اسلامی را موفق کرده است، هرچه بتوانیم این پیوند را قوی تر کنیم در این راه موفق تر هستیم.

به گزارش ایرنا، ۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال  ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸» است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، گرامی داشته می شود.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی به نام «تسخیر لانه جاسوسی» معروف شد، رسوایی بزرگی برای هیأت حاکمه آمریکا بود زیرا از اسرار جاسوسی ها و دخالت های بیشمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده برمی ‌داشت. امام خمینی(ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

کتاب های درسی بازبینی می شوند

کاظمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ورود اسناد لانه جاسوسی به محتوای کتب درسی گفت: باید پرونده جنایات آمریکا در ایران و دیگر کشورها را به جامعه دانش‌آموزی معرفی کرد، یکی از این ظرفیت‌ها، کتاب‌های درسی است اما کتب درسی نیاز به بازبینی جدی دارد، در دوره جدید بازبینی صورت می‌گیرد تا آگاهی و دانش به دانش‌آموزان منتقل شود.

وی ادامه داد: انتظارات از محتوای کتاب‌های درسی و حجم کتاب ‌ها محدود است، بنابراین همه موارد آموزشی نباید به کتب درسی محدود شود. ما از ظرفیت‌ها در قالب فعالیت‌های فوق برنامه، جشنواره‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده می کنیم البته بخش‌هایی از این موارد در کتاب‌ها قید شده است اما کافی نیست.

امسال ۱۴۵ میلیون جلد کتاب درسی توزیع شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوالی درباره فرایند توزیع کتاب‌های درسی توضیح داد: نابسامانی در توزیع کتاب‌های درسی ناشی از مواردی است که بخشی از آن دست آموزش و پرورش نیست، وقتی دانش‌آموزی از مدرسه‌ای جابجا می‌شود یا دیر ثبت نام یا انتخاب رشته می‌کند، این مشکلات ایجاد می‌شود.

کاظمی افزود: سامانه ثبت کتاب درسی وجود دارد که اگر ثبت نام کتاب‌ها خارج از سامانه صورت گیرد، نابسامانی را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: امسال کتب درسی به خوبی توزیع شد اما بخشی از دانش‌آموزان به دلیل بی توجهی خود  وخانواده و گاهی هم مدیر مدرسه دیر کتاب های خود را دریافت کردند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال قدری این مشکل توزیع کتاب های درسی تشدید شد، چراکه سامانه سیدا جدید طراحی شده بود که آشنایی اندک بخش‌های اجرایی با این سامانه فرایند ثبت نام را با تاخیر مواجه کرد.

کاظمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش طراحی مدل و الگوی توزیع کتاب درسی است، ادامه داد: مشکل امسال برطرف شده است و کسی که در سامانه ثبت نام کرده باشد،  حتما کتاب دریافت می کند.

وی یادآور شد:  امسال ۱۴۵ میلیون جلد کتاب توزیع شد که از این تعداد کمتر از ۲۵۰ هزار جلد توزیع نشده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه آینده درمورد بازگشایی مدارس ابتدایی تصمیم می‌گیرد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین دباره زمان بازگشایی مدارس توضیح داد: زمان بازگشایی مدارس تغییر نکرده و نمی‌کند،  سیاست آموزش و پرورش این است که از اول مهر مدارس روستایی و عشایری حضوری و مدارس شهری با جمعیت بالا مجازی برگزار شود.

کاظمی گفت: بازگشایی مدارس هم از اول آبان آغاز شده و مدیران مدارس در طول آبان زمان بازگشایی را با توجه به الگو اعلام می کنند. مقطع متوسطه دوم از ۱۵ آبان، متوسطه اول و دوره ابتدایی از اول آذر بازگشایی می شوند البته درباره مدارس ابتدایی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه آینده بررسی‌هایی به صورت مجدد صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha