۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84527733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ طرح در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیمه نخست امسال بهره‌برداری شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۳طرح با سرمایه گذاری بیش از ۱۵ میلیارد تومان در این استان به بهره برداری رسید.

سیاوش وحدت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۱۷۴نفر اشتغال ایجاد شده است.  

وی افزود: در این بازه زمانی ۶۶ قرار داد در شهرک های صنعتی منعقد و در این قراردادها ۲۰ هکتار زمین نیز برای اجرای طرح های مختلف واگذار شده است.  

وی از تعیین تکلیف ۹۲  قرارداد راکد و غیرفعال در سال جاری نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: از شمار این قرار دادها، ۲۶ قرارداد فسخ و ۹ قرار داد جهت خلع ید در محاکم قضایی مطرح هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: هشت طرح غیر فعال نیز فعال شده است.

جذب سرمایه گذار 

وحدت در مورد سرمایه گذاری های منطقه ویژه اقتصادی بجنورد نیز گفت: در نیمه نخست امسال میزان جذب سرمایه گذار داخلی ۷۴  میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی ارزش صادرات منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را  در نیمه نخست امسال ۲۲ هزار یورو بیان کرد و افزود: ارزش واردات به منطقه ویژه اقتصادی نیز چهار هزار و ۲۴۱ هزار یورو بود و هم چنین ارزش واردات کالا از منطقه ویژه به سرزمین اصلی (داخل استان) پنج هزار و ۵۸۶ هزار یورو بود.

وی حجم تزازیت کالا از منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را  ۵۰ تن اعلام کرد و گفت: در سال جاری ۲ قرارداد واگذاری زمین در این محل منعقد شد و در طی آن نیم هکتار زمین واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اظهار داشت: هم اکنون ۹ قرارداد در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۴۴ واحد راکد صنعتی در داخل شهرک های صنعتی و ۱۸ واحد نیز خارج از شهرک های استان  پایش و در سایت سازمان صنایع کوچک ثبت شده است تا برای احیای آن ها برنامه ریزی شود.

وی در مورد توسعه زیرساخت هادر شهرک های صنعتی نیز گفت:۱۷ قرارداد زیرساختی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز در سال جاری نیز تحویل موقت شده است که ۱۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از اعتبارات داخلی شرکت بود.  

۳۶ پروژه زیرساختی

وحدت در مورد دیگر پروژه های زیر ساختی نیز گفت: در حال حاضر  ۳۶ قرارداد مربوط به پروژه های زیر ساختی در حال اجراست.

وی از احیای ۶ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال نیز خبر داد.

وحدت با اشاره به کمبود زمین در برخی شهرستان ها اظهار داشت: در خواست توسعه یک شهرک و یک ناحیه صنعتی را مطرح کرده ایم که در سفرریاست جمهوری نیز مطرح خواهیم کرد.

وی افزود: در گرمه ۹۸ هکتار زمین برای توسعه شهرک صنعتی این شهرستان در نظرگرفته شده است و در شیروان خرید ۲۵ هکتار زمین برای توسعه ناحیه امیر آباد را در دستور کار داریم.

وحدت خاطرنشان کرد: ۳۰درصد از واحد های به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی خراسان شمالی غذایی و آشامیدنی، ۲۴درصد شیمیایی، ۱۶.۴ درصد فلزی، ۱۲.۸ درصد کانی غیر فلزی و ۷.۵درصد سلولزی، ۵.۳درصد برق و الکترونیک، ۲درصد نساجی و ۲درصد نیز خدماتی است.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و از مجموع ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی این استان، ۲۴۰ واحد فعال و ۴۴ واحد غیرفعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha