۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84528409
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشنواره انار آونگی در کاشمر برگزار شد

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۲۸
کد خبر: 84528409
جشنواره انار آونگی در کاشمر برگزار شد

مشهد- ایرنا- همزمان با آغاز فصل برداشت انار، دومین جشنواره انار آونگی کاشمر روز چهارشنبه با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مدیرکل تعاون روستایی استان در این شهر برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کاشمر هدف از برگزاری این رویداد را رونق بخشی به حوزه گردشگری کشاورزی این شهرستان دانست.

رضا یوسفی با بیان اینکه جشنواره انار آونگی در روزهای ۱۲ و ۱۳ آبانماه برگزار می شود، افزود: برگزاری همین رویدادها و جشنواره‌ها مقدمه رونق گردشگری کشاورزی است و امیدوارم در سایه برگزاری این برنامه ها، موضوع گردشگری کشاورزی  به یک باور عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به پیام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی که برای این جشنواره صادر کرده است و به نقل از وی جشنواره‌ انار آونگی را پاسداشت بخشی از فرهنگ تاریخی مردم این خطه خواند که مفاهیم عمیقی را در ساختار میوه ای بهشتی متبلور کرده است.

در این پیام آمده است: کاشمر برندی ملی است، قالی کاشمر، انگور کاشمر، انار کاشمر، کشمش کاشمر و بسیاری محصولات دیگر گواه بر این مدعاست. دو گیاه و دو رستنی با برند کاشمر جای خود را در فرهنگ ایرانی به ثبت رسانده‌اند. نخست سرو کاشمر و دیگر انار کاشمر که موسوم به میوه‌ زندگی است. ‌انار کاشمر به میوه زندگی شهرت دارد و برگزاری جشنواره‌ انار آونگی کاشمر، تبیین جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و جغرافیایی کاشمر و کشف ارتباطات میان آن‌ها به این شهر جلوه‌ای به یادماندنی می‌بخشد که می‌تواند کاشمر را به یکی از قطب‌های گردشگری استان بدل کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز با اشاره به وجود ۷۵۰ هکتار انارستان از گونه های ممتاز در کاشمر، گفت: این شهرستان شرایط بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌ها از جمله سردخانه و صنایع مرتبط با این محصول ر نیز دارد.

غلامحسین ساربان از کاشمر به عنوان یکی از قطب‌های تولید انار در سطح استان یاد کرد و افزود: با توجه اینکه عمده باغداران منطقه خرده‌مالک هستند باید تولید انار باکیفیت و ارگانیک را ترویج نمود.

برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری برای جشنواره انار آونگی کاشمر پیش‌بینی شده بود اما با توجه به تغییر رنگ کرونایی کاشمر از نارنجی به قرمز، به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی عمده این برنامه ها اجرا نشد.

در این جشنواره ۲ روزه، ۱۳ غرفه برای نمایش محصول انار و صنایع دستی کاشمر برپا شده است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha