۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 892
کد خبر: 84528592
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان امروز، هوشیارتر در برابر توطئه‌های استکبار جهانی

تهران - ایرنا - یوم الله۱۳ آبان روز دانش‌آموز و استکبارستیزی باردیگر از راه رسید، این روز یادآور خاطرات آبان ماه ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان و دانش‌آموزان است، اما مهم ترین موضوع این است که با گذشت سال ها آینده سازان کشور همچنان در برابر توطئه های استکبار جهانی هوشیار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ایرنا، امسال نیز مراسم ۱۳ آبان با وجود سال کرونایی امروز پنجشنبه مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد تا بار دیگر نشان دهند که دانش‌آموزان ایرانی در برابر هیچ ظلم و ستمی کوتاه نمی‌آیند و با آگاهی کامل و هوشیاری مقابل استکبار جهانی می‌ایستند و نشان خواهند داد که دانش‌آموز امروز با دانش‌آموز دیروز هیچ فرقی ندارد، همچنان استکبار ستیز هستند.

۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال  ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است. این روز تاریخی به نام روز بسیج دانش آموزی و استکبارستیزی نام گذاری شده است.

زنگ استکبارستیزی هم به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز روز گذشته با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ تهران واقع در میدان پاستور نواخته شد.

در این مراسم زنگ استکبارستیزی یک بار توسط یک دانش آموز پسر و یک بار هم توسط سرپرست آموزش و پرورش نواخته شد، همچنین دانش آموزانی که لباس‌های بسیج دانش آموزی به تن داشتند، سرود ایران آباد را اجرا کردند و در ادامه از برخی دانش آموزان فعال در تشکل‌های دانش آموزی تقدیر شد.

۱۳ آبان مقدمات پیروزی انقلاب را مهیا کرد

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز گذشته در مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی گفت: دانش آموزان پرچم‌دار مبارزه با استکبار و جوانان و نوجوانان ادامه دهندگان این مسیر استکبارستیزی هستند، آنان با روحیه استکبار ستیزی در روز ۱۳ آبان مقدمات پیروزی انقلاب را مهیا کردند.

وی ادامه داد: تعابیر بسیار امام راحل از این روز ارزشمند نشان از اهمیت این واقعه دارد. شهدای معلم و دانش آموزی که افتخار آفریدند، امروز تنها یادشان را گرامی نمی داریم و قدردان نیستیم، بلکه امروز با راهی که آنها آغاز کردند و ادامه دادند، پیمان می بندیم، در این روز توطئه‌ و جنایات آمریکا را باید به نسل جدید نشان داد؛ چرا که روحیه انقلابی در گرو استکبار ستیزی است.

کاظمی افزود: روحیه استکبار ستیزی را که برخاسته از قرآن است، باید در دانش آموزان زنده کرد، در واقع ایمان بدون این روحیه را نمی توان متصور شد، دانش آموزان طلایه داران بزرگ عرصه مبارزه با استکبار هستند.

عمق نگاه دانش‌آموز در ۱۳ آبان نفس سلطه و استکبار بود

مجتبی باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور هم با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار معلم شهید و شهید نوجوان محمدحسین فهمیده گفت: راه پیشرفت در گام دوم انقلاب، جهاد علمی و حرکت پرشتاب علمی است، عمق نگاه دانش آموزان در ١٣ آبان ۵۷ نفی سلطه، استکبار و وابستگی بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از ابتدا تاکنون پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند، افزود: ایمان دارم که بسیاری از پیشرفت های ایران اسلامی در آینده نه چندان دور توسط دستان با کفایت جوانان دهه هشتادی رقم خواهد خورد.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور به جنگ نرم دشمن علیه جوانان و نوجوانان کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن اکنون در شیوه ای دیگر با جنگ نرم این قشر را هدف قرار داده است اما دانش آموزان با تولیدات فضای مجازی در مقابله با جنگ های دشمن می ایستند.

مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هم امروز در تهران مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا و همزمان در سراسر کشور ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه (۱۳ آبان) با سخنرانی سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حجت الاسلام مجتبی اشجری قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری مراسم ۱۳ آبان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس تعطیل ناپذیری مراسم ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بزرگداشت این روز به یادماندنی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و سلامت محوری با یاری خداوند، به شکل با شکوه در سراسر کشور برگزار شد.

وی اضافه کرد: بر اساس مکاتبه ای که با وزارت کشور انجام شده و همچنین بر اساس تهیه راهنمای برگزاری مراسم ۱۳ آبان، که با توجه به ملاحظات انتشار ویروس کرونا و جدول رنگ بندی شهرها در وضعیت های آبی، زرد، نارنجی و قرمز، تدوین شده است تمام پیش بینی های لازم بر اصل سلامت محوری در برگزاری تجمعات لحاظ شده است.

وی ادامه داد: قطعا یکی از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت خواهی و مبارزه با زورگویی و استکبار است و مبارزه و ایستادگی در برابر زیاده خواهی زورگویان که امروز مظهر آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است، موجب اقتدار، عزت و بالندگی ملت بزرگ ایران شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ملت بزرگ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه با همین روحیه مقاومت و استکبار ستیزی، علیه استکبار جهانی ایستادگی می کند و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی است و فریاد مرگ بر آمریکای ملت آزاده ایران، تبدیل به الگویی برای همه ملت های مظلوم و آزاده دنیا شده است.

برگزاری مراسم ۱۳ آبان در دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه ها هم به مناسبت این روز ، مراسم های خاصی برگزار کردند از جمله مراسم گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی امسال بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر با قرائت بیانیه‌ای توسط تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والسلمین میراحمدی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: برخی افراد تصور می کنند واژه استکبار جزو واژه های بعد از انقلاب اسلامی است اما در واقع این چنین نیست بلکه واژه استکبار و مستکبر یک واژه قرآنی و دینی است.

وی ادامه داد: روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار است. پیش از انقلاب اسلامی یک دوگانه سرمایه داری و کمونیست در دنیا وجود داشت که هردو بر سر قدرت و کسب ثروت مبارزه می کردند اما بعد از وقوع انقلاب اسلامی این جریان تبدیل به دوگانه جریان مستضعفان با مستکبران شد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با اسلامی مخالف است که جلوی استکبار بایستد. ما زیر بار سیاست های سلطه طلبانه نرفته ایم و نخواهیم رفت. مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید دارند که باید استکبار را بشناسیم تا بتوانیم خردمندانه رفتار خودمان را در مقابل او تنظیم کنیم.

برنامه‌های ویژه فرهنگسرای رسانه به مناسبت ۱۳ آبان

فرهنگسرای رسانه هم به مناسبت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، ویژه برنامه‌هایی را با عنوان «ما فرزندان ایرانیم» تدارک دیده که اجرای سرود دانش‌آموزی در مقابل لانه جاسوسی از جمله آنها است.

گروه سرود دانش‌آموزی محبان الحسن ساعت ۱۱ همزمان با روز ۱۳ آبان و تجمع دانش‌آموزان مقابل لانه جاسوسی واقع در خیابان طالقانی به اجرای سرودهای انقلابی می‌پردازد.

جدیدترین نمایشگاه‌های مجازی رسانگار با عنوان «شهدای دانش‌آموز و حقوق بشر آمریکایی» دیگر ویژه برنامه فرهنگسرای رسانه به مناسبت فرارسیدن روز دانش‌آموز است، نمایشگاه مجازی رسانگار از سال گذشته راه‌اندازی شده و تاکنون در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی نمایشگاه‌ عکس، نقاشی و خوشنویسی برگزار کرده و همزمان با روز دانش‌آموز و برای ارج نهادن به مقام دانش‌آموزان شهید، جدیدترین برنامه رسانگار به این افراد اختصاص پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha