۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۸:۴۸
کد خبر: 84528885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران از ظرفیت های صنعتی شهرستان قرچک بازدید کرد

تهران- ایرنا- استاندار تهران در سفر یک روزه به قرچک، از ظرفیت‌های صنعتی این شهرستان بازدید و در جریان مشکلات توسعه مناطق مختلف آن قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محسن منصوری روز پنجشنبه در سفر یکروزه به قرچک، پس از استقبال مسوولان این شهرستان، با حضور در شهرک صنعتی، در جریان روند فعالیت این منطقه اقتصادی قرار گرفت.
شهرک صنعتی ۸۰۰ هکتاری قرچک در سال ۱۳۸۳ به تصویب هیأت دولت وقت رسیده بود ولی عملیات اجرایی این طرح در زمینه تملک اراضی، تغییر کاربری، تأمین زیرساخت های لازم و طراحی شهرک بیش از ۱۰ سال به طول انجامید.
این شهرک صنعتی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران با وسعت ۷۵۵ هکتار در ۴ فاز عملیاتی شده که از سال ۹۱ پروژه های عمرانی فاز یک آن در ۲۲۰ هکتار آغاز شد و اراضی آن به متقاضیان و صاحبان صنایع واگذار گردید.
بازدید از کارخانه اویاز، بزرگترین کارخانه تولید پارچه‌های رومبلی و افتتاح همزمان ۴۰ طرح صنعتی استان تهران، از دیگر برنامه‌های بازدید استاندار تهران از شهرک صنعتی قرچک بود.
منصوری  با حضور در محل اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح راه‌آهن سراسری تهران- مشهد با ورودی روستاهای داودآباد و محمدآباد، در جریان روند اجرای این دو طرح قرار گرفت.
اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- قرچک – ورامین منوط به اجرای این دو زیرگذر است که به دلیل وجود برخی از معارضین از جمله شبکه‌های انتقال آب و گاز، اجرای آن با تأخیر مواجه شده است.
محسن منصوری که در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ به عنوان فرماندار شهرستان ورامین مشغول به کار می‌باشد، از محبوبیت بسیاری بین مردم این دیار برخوردار است و در سفر یکروزه در کسوت استاندار، با استقبال بسیار گرم مردم شهرستان قرچک مواجه گردید.
قرار است که استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قرچک نیز شرکت کرده و مشکلات صاحبان صنایع را بررسی و دستورات لازم برای رفع این مشکلات را صادر کند.
 

استاندار تهران از ظرفیت های صنعتی شهرستان قرچک بازدید کرد


تأکید استاندار تهران بر تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح قرچک
استاندار تهران همچنین در جریان بازدید از شهرستان قرچک، بر لزوم تکمیل دو تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن سراسری تهران- مشهد با ورودی روستاهای این شهرستان به منظور تکمیل پروژه قطار حومه‌ای تهران- قرچک- ورامین تأکید کرد.
راه آهن سراسری تهران – مشهد در عبور از شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، ابتدا واردشهرستان قرچک شده و در چند نقطه، با جاده‌های دسترسی روستاهای جنوبی قرچک تقاطع ایجاد می‌کند.

با توسعه شهرستان قرچک، راه آهن هم اکنون در مجاورت کمربندی جنوبی این شهرستان قرار گرفته و مردم برای دسترسی به روستاهای جنوبی از جمله محمدآباد، ولی‌آباد، داود‎آباد، قشلاق اول و دوم، شهرک صنعتی و پوئینک جنوبی مجبورند که از خط راه آهن عبور کنند.

طی سال‌های گذشته، سه زیرگذر در محدوده پوئینک جنوبی، روستای ولی‌آباد و کارخانه بنای سبک رضوی احداث شده ولی دو ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد که در مجموع بیش از ۳۰ هزار سکنه را شامل می‎ شود، فاقد تقاطع غیرهمسطح است با استقرار ایستگاه سوزنبانی، خودروها مجبوند که از روی ریل آهن عبور کنند.

با عملیاتی شدن طرح قطار حومه‌ای تهران- قرچک و ورامین، خط موسوم به سوم در مجاورت ریل راه آهن سراسری تهران- مشهد کشیده شد و فاز نخست این طرح در سال ۹۷ از تهران تا گرمسار به بهره برداری رسید ولی برای تکمیل این طرح لازم است تا خط چهارمی نیز در مجاورت ریل‌های موجود عملیاتی و نصب شود.

بر اساس قانون، زمانی خط چهارم قابلیت عملیاتی شدن دارد که تمامی تقاطع‌های راه‌آهن با محورهای مواصلاتی به تقاطع غیر همسطح ( پل روگذر و یا زیر گذر) تبدیل شود، عملیاتی که در شهرستان قرچک به دلیل برخی از مشکلات به سرانجام نرسید و تکمیل این دو زیرگذر موسوم به محمدآباد و داودآباد بیش از ۵ سال به درازا کشیده است.

در ابتدا شهرداری قرچک نقشه‌های ارائه شده از سوی شرکت راه‌آهن با استدلال این که اجرای آن کمربندی جنوبی را با مشکل جدی مواجه می‌کند را نپذیرفت و شرکت راه‌آهن مجبور شد تا به طور کامل نقشه های اجرایی خود را تغییر دهد.

هر چند که عملیات اجرایی ۲ زیرگذر قرچک از دیماه سال گذشته آغاز شده ولی به دلیل وجود برخی از معارضین از جمله لوله ‌های انتقال گاز و آب، عملیات آن به پایان نرسیده تا این تکمیل طرح قطار حومه‌ای نیز با تأخیر انجام شود.
تکمیل نشدن این ۲ زیرگذر علاوه بر مشکلات ترافیکی باعث شده تا هر از چندگاهی خودروها و عابران پیاده با قطارها برخورد کنند، حوادثی که طی سال‌های اخیر موجب جان باختن چند نفر از شهروندان قرچکی شده است.

استاندار تهران روز پنجشنبه در جریان بازدید از شهرستان قرچک، در جریان روند اجرای این ۲ طرح قرار گرفت و بر لزوم تکمیل آن تأکید کرد و از دستگاه‎های اجرایی و خدماتی خواست تا هر چه سریعتر موانع و معارضین اجرای این ۲ طرح را برطرف کنند.

فرماندار قرچک نیز در این بازدید گفت: در محل اجرای این طرح تداخلی به لوله‌های گاز، شبکه آبرسانی، کابل‌های برق و منصوبات مخابرات وجود دارد و لازم است تا در کمترین زمان، این تداخل در اسرع وقت مرتقع شود تا از ایراد خسارت احتمالی به این زیرساخت‌ها برطرف شود.

بهمن خطیبی افزود: با تکمیل این طرح، بسیاری از نیازهای اولیه شهرستان در دسترسی به حمل و نقل ریلی فراهم شده و گام بزرگی در خدمت رسانی به مردم برداشته می‌شود.

شهرستان قرچک، جوان‌ترین شهرستان استان تهران است که به دلیل سکونت اقوام مختلف، از آن به عنوان ایرانی کوچک یاد می‌کند، شهرستانی که مسیر توسعه و پیشرفت را به سرعت طی کرده و امروز به یکی از قطب‌های صنعتی استان تهران تبدیل شده است، این شهرستان ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha