به گزارش خبرنگار ایرنا، الله بخش حبیبی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه های زیرگذرهای محمدآباد و داودآباد که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: اجرای خط چهارم قطار حومهای تهران – قرچک – ورامین منوط به رفع معارضینی در طول مسیر است که اجرای ۲ زیرگذر محمدآباد و داودآباد قرچک، از جمله مهمترین این معارضین است که با تلاش دولت سیزدهم و اختصاص اعتبارات مورد نیاز، اجرای این دو طرح با سرعت بیشتری همراه شده است.
وی اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، روند اجرای این طرح با هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی، سرعت بیشتری گرفته تا با تکمیل این ۲ زیرگذر، علاوه بر سهولت دسترسی روستانشینان جنوب راه آهن به کمربندی شمالی، زمینه تکمیل خط چهارم قطار حومه ای فراهم شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگیهای به عمل آمده بین دستگاه های مختلف مقرر شد تا به منظور رفع معارضین اجرای این ۲ طرح، ایستگاه سوزنبانی، درختان، تیرهای برق، لولههای گاز و کابلهای مخابرات واقع شده در طول مسیر اجرای زیرگذر در کمترین زمان توسط ادارات مربوطه جابجا شود.
حبیبی افزود: یکی از مشکلات مردم به ویژه در فصل گرم سال، ایجاد امکانات مورد نیاز در توقفگاههای قرچک و باقرآباد است که مقرر شد تا با هماهنگی اداره کل راه آهن استان تهران و اداره برق شهرستان قرچک، روشنایی و سایبان این دو توقفگاه در کمترین زمان تأمین شود.
به گزارش ایرنا، طرح قطار حومهای تهران - ورامین - گرمسار که از مصوبات دولت نهم است که پس از چندین بار جابجا شدن مجری طرح از شرکت مترو و راهآهن جمهوری اسلامی، طی سالهای گذشته به عنوان قطار حومهای و با اجرای خط سوم و تردد روزانه چندین رام قطار از تهران تا گرمسار افتتاح شد.
اجرای خط چهارم قطار حومهای تهران - ورامین - گرمسار با چندین معارض مواجه است که مهمترین آنها، تقاطع راهآهن با ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک است که سالها به دلیل عدم تأمین خواسته مدیریت شهری قرچک، اجرای پروژههای روگذر و زیرگذر، با مشکل مواجه شده بود.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان شهرستان قرچک و راهآهن جمهوری اسلامی، موضوع احداث زیرگذر داودآباد و روگذر محمدآباد مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب مسئولان شهری قرچک قرار گرفت.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوبشرق تهران واقع شده است.
قرچک - ایرنا - معاون عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: با تلاش دولت سیزدهم و پیگیری مسئولان، اجرای ۲ زیرگذر محمدآباد و داودآباد قرچک با راه آهن سراسری سرعت بیشتری میگیرد تا این طرح مهم هر چه سریعتر تکمیل شود.
اخبار مرتبط
-
۵۰۰ میلیاردریال برای تکمیل زیرگذرهای راهآهن در ۲ روستای قرچک اختصاص یافت
قرچک - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: با پیگیریهای صورت گرفته، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار…
-
قطار شهری جنوب شرق تهران؛ وعدهای قدیمی که محقق شد
تهران- ایرنا- چهارشنبه ۱۶ مرداد سال ۸۶ بود که پس از مطالبات مردمی، کلنگ احداث قطار حومهای…
-
استاندار تهران از ظرفیت های صنعتی شهرستان قرچک بازدید کرد
تهران- ایرنا- استاندار تهران در سفر یک روزه به قرچک، از ظرفیتهای صنعتی این شهرستان بازدید…
نظر شما