مسایل اقتصادی دغدغه اصلی جوانان آذربایجان‌شرقی است

تبریز - ایرنا - معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نتایج یک نظرسنجی، مسائل اقتصادی دغدغه اصلی جوانان استان است.

به گزارش پنجشنبه اینرا، امیر تقی زاده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر افزود: طبق یافته‌های این نظرسنجی که در بین ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان استان انجام شده است، ۶۹٫۵ درصد پاسخگویان، مهم ترین دغدغه خود را مسائل مالی و اقتصادی بیان کرده اند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، ۵۲٫۶ درصد پسرش شوندگان در این نظرسنجی، اشتغال مناسب، ۲۸٫۴ درصد مسائل خانوادگی، ۱۹٫۳ درصد ازدواج، ۱۷٫۸ درصد مسائل تحصیلی و کنکور، ۱۳٫۵ درصد مشکلات روحی و رفتاری، ۱۱٫۲ درصد مشکلات جسمانی و سلامت و ۲٫۳ درصد مسائل جنسی را به عنوان مهم ترین دغدغه خود اعلام کرده اند.


معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به نتایج این پیمایش در حوزه رسانه گفت: مطابق یافته های نظرسنجی، ۹۰٫۱ درصد جوانان استان از اینترنت، ۷۹٫۶ درصد جوانان از واتس آپ، ۷۷٫۱ درصد از اینستاگرام و ۶۶٫۲درصد از تلگرام استفاده می‌کنند؛ در خصوص اعتماد جوانان به رسانه ها،نیز صدا و سیما با ۴۰٫۴ درصد در رتبه نخست جای دارد.


تقی زاده به یافته‌های این نظرسنجی در حوزه اوقات فراغت جوانان نیز اشاره کرد و گفت:  ۷/۴۹ درصد جوانان استان رضایت کمی از نحوه گذران اوقات فراغتشان دارند و پرتکرارترین فعالیت‌ها نزد جوانان استان به ترتیب استفاده از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی (۷۷٫۱ درصد)، گوش دادن به موسیقی (۶۵٫۷ درصد) و استفاده از رادیو و تلویزیون ایران (۵۲٫۷ درصد) است.


تقی زاده گفت: ۴۹.۲ درصد جوانان همچنین اعلام کرده اند که اگر امکانات مادی فراهم باشد تمایل به داشتن دو فرزند دارند.


به گفته وی، پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان که در چهار محور هویت، روابط و ارزش‌های اجتماعی، رسانه و حقوق شهروندی و روابط خانوادگی تدوین و اجرا شده است به بررسی اطلاعات نگرشی و ارزشی جوانان کشور در سطوح ملی، استانی و شهرستانی می‌پردازد و تا سطح روستایی را نیز پوشش می‌دهد.


فرماندار شهرستان شبستر هم در این نشست با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای تدوین سند راهبردی هویت جوانان شهرستان شبستر انجام می‌گیرد افزود: با توجه به زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها، سوابق، نیازهای جوانان منطقه شبستر کمیته‌ای متشکل از کارشناسان حوزه‌های مختلف تشکیل و سند راهبردی برای جوانان شهرستان شبستر تدوین میشود.


حسین عبدالهی از تشکیل مجمع خیرین ازدواج در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: این مجمع در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی و همچنین تحکیم و تقویت فعالیت خیرین در حوزه ازدواج تشکیل می‌شود.


وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار سبب تحکیم و تعالی خانواده می‌شود، خاطرنشان کرد: سعی می‌شود با راه اندازی این مجمع از ظرفیت‌های مردمی و خیرین در امر ازدواج بیش از پیش استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha