سرهنگ «توحید فارسی» روز جمعه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سانحه رانندگی شب گذشته و بر اثر انحراف به چپ خودرو سمند اتفاق افتاد و بلافاصله مصدومان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی محل وقوع این سانحه رانندگی را سهراهی «مغانجیق» اعلام کرد و ادامه داد: ۲ نفر از جان باختگان این سانحه رانندگی در داخل خودرو پژو و یک نفر دیگر در سمند حضور داشتند.
جاده مراغه – هشترود با وجود اصلاح نقاط حادثهخیز و تعریض برخی از مناطق آن، همچنان قربانی میگیرد؛ جادهای که تنها راه ارتباطی شهرستانهای جنوب آذربایجانشرقی و جنوب آذربایجانغربی به مرکز کشور است و عرض بسیار کمی دارد.
«اروجعلی علیزاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی اخیرا در خصوص این جاده به خبرنگار ایرنا گفته بود: «جاده مراغه - هشترود در حد راه فرعی درجه یک و کوهستانی است اما حجم بالایی از ترافیک در این محور وجود دارد».
به گفته وی سال گذشته و پس از بررسیهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، ۲۰ نقطه پرحادثه شناسایی و ۱۰ مورد از آنها اصلاح شد؛ همچنین اصلاح ۱۰ نقطه پرحادثه نیز طی سال جاری در دستور کار قرار گرفت و اقدامات راهداری و حمل و نقل جادهای استان در این زمینه همچنان ادامه دارد.
گفتنی است ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه–هشترود که پیش از این آسفالتریزی شده بود، طی اواخر مهرماه خطکشی شد و طی چندماه آینده ۲۹ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیکی قرار میگیرد.
مسئولان معتقدند که بیشتر حوادث رانندگی جاده مراغه -هشترود در همین ۲۹ کیلومتر از جاده قدیم افتاق میافتد و بهرهبرداری از مسیر متناسب آن در آزادراه مراغه - هشترود، تا حدود زیادی از تعداد سوانح کم خواهد کرد.
نظر شما