بیشتر قربانیان ناشی از حوادث مختلف در خراسان رضوی مرد هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: نسبت مردان فوت شده بر اثر حوادث مختلف در خراسان رضوی اختلاف زیادی با تعداد قربانیان زن دارد.

دکتر آریا حجازی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در خراسان رضوی آمار فوت‌شدگان بر اثر حوادثی مانند برق گرفتگی، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، سوختگی، نزاع و غرق‌شدگی در مردان بین ۲ تا سه برابر زنان است.
وی اضافه کرد: طی ۶ ماهه اول امسال ۱۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند که ۱۰ نفر از آنها مرد و پنج نفر آنها زن بوده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: طی این مدت ۷۹ نفر بر اثر سوختگی در خراسان رضوی جان باخته‌اند که ۵۶ نفر از آنان مرد بوده‌اند همچنین طی همین مدت ۳۸ نفر بر اثر غرق‌شدگی در خراسان رضوی جان باخته‌اند که ۳۳ نفر از آنان مرد و بقیه زن بوده‌اند.
حجازی افزود: مردان، دو سوم میزان معاینات نزاع طی ۶ ماه اول امسال در استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند و حدود یک سوم بقیه مربوط به زنان است.
وی اضافه کرد: تعداد کل معاینات نزاع در استان خراسان رضوی طی نیمه نخست امسال بیش از ۳۰ هزار و ۱۸ نفر بوده است.

سالانه ۱۶۰ هزار پرونده در چهار بخش معاینات، کمیسیون‌ها، آزمایشات و تشریح در پزشکی قانونی خراسان رضوی پاسخگویی می‌شود.
خدمات پزشکی قانونی خراسان رضوی در ۲۳ مرکز و ۱۹ شهرستان این استان انجام می‌شود که چهار مرکز از این تعداد در مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha