به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، محمود ترفع درباره ازدحام مسافران در خطوط ویژه اتوبوسهای تندرو و افزایش سرفاصلههای زمانی اتوبوسها، توضیح داد: پلیس راهور برای اینکه طول ترافیک را کم کند، خودروهای سواری را به مسیر خطوط ویژه اتوبوسرانی هدایت میکند و همین باعث میشود که اتوبوس امکان تردد نداشته باشد.
وی ادامه داد: زمانی که یک اتوبوس در خط ویژه نه راه پس دارد و نه راه پیش، در یک نقطه متوقف میشود بنابراین ازدحام مسافران آن خط در ایستگاهها افزایش پیدا می کند چرا که اتوبوسی امکان حرکت ندارد تا مسافران را جابجا کند، اتوبوسها باید به انتهای خط برسند تا دور بزنند و مسافران طرف دیگر خط را جابجا کنند. اما زمانیکه اتوبوس در یک نقطه متوقف میشود، مسافر هر دو طرف خط در ایستگاه معطل میماند.
ترفع ضمن اشاره به تشدید ترافیک در صبح امروز (شنبه)، گفت: باتوجه به شرایط کرونایی شهروندان بیشتر از خودروی شخصی استفاده میکنند و در همین زمان پلیس راهور به ناچار برای کاهش ترافیک معابر، خودروهای سواری را به مسیر ویژه اتوبوسرانی راه میدهد. پلیس راهور میخواهد مشکل ترافیک معابر را حل کند اما از سوی دیگر اتوبوسرانی دچار مشکل میشود.
وی در ادامه بیان کرد: امروز ۶ دستگاه اتوبوس در فاصله ۲۰۰ متری میان خودروهای سواری گیر افتاده بودند، این موضوع را نمیتوان به پای نامطلوب بودن سرویس دهی به مسافران منتظر در ایستگاهها گذاشت چرا که اتوبوس بخاطر ترافیک در مسیر متوقف شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ امروز صبح اتوبوسها در خط ۵ (پایانه علم صعنت به آرژانتین) و همچنین قسمت جنوبی خط ۷ دچار چالش شده بود.
به گزارش ایرنا، بدلیل بارش صبحگاهی بسیاری از معابر پایتخت دچار ترافیک سنگین شده بود و این عامل موجب شد که بسیاری اتوبوس های شرکت واحد در ترافیک سنگین گرفتار شوند و شاهد دیر رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه ها شدند.
نظر شما