لزوم واکسیناسیون دانش‌آموزان ومعلمان خراسان رضوی قبل ازبازگشایی مدارس

مشهد - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلاش داریم تا بهترین تصمیم را در خصوص زمان و نحوه بازگشایی مدارس بگیریم اما بدون شک شرط نخست در انجام این کار، واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سیدجواد حسینی افزود: همه ما به دنبال بازگشایی مدارس متناسب با دستورالعمل‌های صادره بهداشتی هستیم تا فضاهای آموزشی با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس رنگ‌ و بوی واقعی خود را پیدا کند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرایط مدارس با دانشگاه‌ها به‌ دلیل اختلاف ۱۰ برابری تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان کاملاً متفاوت است و ما در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۵۰ هزار دانشجو و حدود ۵۰۰ هزار دانش‌آموز داریم که این اعداد با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

دکتر حسینی تصریح کرد: ما در عمل به مسوولیت و رسالت اجتماعی خود در کنار آموزش و پرورش قرار گرفته ایم تا بهترین تصمیم را در خصوص زمان و نحوه بازگشایی مدارس بگیریم، اما بی‌شک شرط نخست در انجام این کار، انجام واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان است.

وی موضوع مهم دیگر را بحث واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس دانست و تأکید کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهیم مشخصات و اطلاعات رانندگان سرویس مدارس و والدین دانش‌آموزان را در اختیار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دهند تا ظرف مدت ۲۴ ساعت از طریق سامانه‌ها و داده‌های موجود وضعیت انجام و یا عدم انجام واکسیناسیون آنها بررسی شده و سپس تصمیم‌گیری لازم در این خصوص صورت پذیرد.

دکتر حسینی با بیان اینکه دغدغه دیگر ما در این روزها انجام به‌موقع واکسیناسیون کرونا و رسیدن به وضعیت ایده‌آل قبل از آغاز روزهای سخت موج ششم بحران کرونا است، خاطرنشان کرد : اگر در خانواده‌ای یک نفر مبتلا شود، سایر اعضای خانواده هم به‌ دلیل ارتباطی که با آن فرد دارند، تا پایان زمان معین شده نمی‌توانند واکسن دریافت کنند و همین وضعیت شامل افراد دیگری هم که با این فرد در ارتباط بوده اند، نیز می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما هر کاری را که در مدارس انجام می‌دهیم در راستای حفظ سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها است و تمامی برنامه‌هایی که اجرا می‌شود متناسب با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha