۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84531399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش حضوری در دانشگاه‌های علمی کاربردی کردستان از سر گرفته شد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان گفت: فعالیت آموزشی در ۱۳ مرکز علمی کاربردی استان از امروز بر اساس بخشنامه ستاد مرکزی بصورت حضوری آغاز شد.

دکتر عادل سی و سه مرده روز شنبه در حاشیه بازدید از روند آغاز آموزش حضوری در مراکز دانشگاهی سنندج در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان در نیم سال جاری با ۱۳ مرکز فعال در ۹۰ رشته محل در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب کرده است.

وی افزود: با توجه شرایط موجود اقداماتی صورت گرفته تا با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل های بهداشتی و همچنین استاندارد و بخشنامه تدوین شده در ستاد مرکزی دانشگاه از روز شنبه مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ کلاس ها به صورت حضوری نیز دایر شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با قدردانی از دانشگاه کردستان به خاطر مساعدت در برگزاری کلاس مجازی و در اختیار قرار دادن نرم افزار مقدمات آموزش مجازی در دوران کرونا به این واحد دانشگاهی افزود: با توجه به این که در دانشگاه جامع علمی کاربردی خوابگاه و سلف غذاخوری نداریم با سرعت گرفتن واکسیناسیون در میان آحاد جامعه و دانشجویان در کشور، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در ترم جاری کلاس ها به صورت حضوری نیز برگزار خواهد شد.

سی و سه مرده اظهار داشت: در کشورهایی که به لحاظ آمار مرگ و میر روزانه کرونا در وضعیت بدتری هستند شروع به دایر نمودن کلاس های حضوری در کنار آموزش مجازی کرده‌اند و بنابراین در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با اختصاص فضا، تهویه و امکانات ضدعفونی و شستشوی دست ها و حضور متراکم دانشجویان با فاصله ۲ مترمربعی در کلاس‌ها، تمهیدات لازم برای برگزاری حضوری آموزش در ترم جاری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی و همه گیری بیماری کرونا، آموزش مجازی در حال حاضر در نظام آموزشی همه کشورها جا افتاده  و بخش قطعی از آموزش خواهد بود اما این نوع آموزش مشکلاتی از قبیل ضعف زیرساخت های لازم و اینترنت پرسرعت همچنین نبود ارتباط چشمی و حضوری با دانشجویان برای ارائه درس و نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرده است.

دانشگاه علمی کاربردی کردستان حدود سه هزار دانشجو دارد که امسال یک هزار و ۱۰۰ دانشجوی جدیدالورود داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha