مشتری مداری، مزیت رقابتی برای بنگاه‌های اقتصادی است

شیراز- ایرنا- عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: امروزه اخلاق کسب و کار و مشتری مداری در نزد واحدها و بنگاه‌های اقتصادی به مزیت رقابتی تبدیل شده است.

روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس در مطلب ارسالی شنبه خود به نقل از صلاح الدین ایزدفر در نشست بررسی چالش‌ها و موانع زیست اخلاقی در کسب و کار در شیراز افزود: در صورت نبود تعامل بین عوامل ساختارهای اجتماعی و اقتصادی، نتایج اخلاقی و اقتصادی حاصل نخواهد شد.

شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه‌ای در مناسبت بین فردی هستیم
یک استاد دانشگاه و متخصص حوزه منابع انسانی هم گفت: هم‌اینک در مناسبات بین فردی شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه‌ای در کار و همچنین تعامل بین کارفرما و کارکنان هستیم.
احمد الله یاری افزود: زندگی شخصی و کاری افراد در خصوص بروز و ظهور افعال و رفتار اخلاقی در جامعه از یکدیگر جدا نیست و متاثر از یکدیگر است.
او ادامه داد: منابع انسانی در تمام ارکان سازمان، اجتماع و در تمام ابعاد زندگی شخصی و کاری حائز اهمیت است و باید به منابع انسانی و تعاملات بین افراد در محیط کار و سازمان و نحوه رفتار مدیران و صاحبان مشاغل با نیروهای خود پرداخته شود.
وی موانع و عوامل موثر در زیست اخلاقی شامل شیوه تعریف اخلاق، عوامل سازمانی و عوامل فردی است و در بسیاری از مواقع برخی از بی اخلاقی‌ها ناشی از برداشت‌های ناصحیح از مفهوم اخلاق حرفه‌ای است که بی تاثیر از مشغله و دغدغه‌های افراد در زندگی شخصی نیست که باعث افزایش یا کاهش بروز چنین رفتارهایی در محیط های کاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha