۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۹:۲۷
کد خبر: 84531571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فرمانداری خلخال: امکانات برف‌روبی شهرداری این شهر  ضعیف است

اردبیل - ایرنا - سرپرست فرمانداری خلخال گفت: امکانات و ماشین آلات سنگین برف روبی موجود شهرداری این شهربرای رویارویی با بارش برف کافی نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، مسعود یگانه در جلسه کمیته برفروبی خلخال اعلام کرد :شهرداری این شهر در حال حاضر برای برف‌روبی و بازگشایی بیش از ۸۰ خیابان، کوچه و معبر موجود در سطح این شهر تنها ۲ دستگاه لودر و گریدر در اختیار دارد که در صورت بارش‌ سنگین برف با کمبود امکانات برف‌روبی مواجه خواهد شد .

وی با توصیه به شهرداری خلخال جهت عقد قرارداد با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت ماشین‌الات سنگین برف‌روبی این بخش اظهار کرد: بارش‌های ناگهانی برف سنگین سال‌های گذشته تجربه خوبی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی برای نیاز سنجی امکانات و آماده شدن در فصول بارش و رویارویی با بحران‌های احتمالی است.

رئیس ستاد مدیریت بحران خلخال گفت: برای مقابله با بحران برف و تسریع در برفروبی نیازمند تدوین برنامه جامع برای شهرداری‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر ارگان‌های دخیل در برفروبی  در فصل سرد سال هستیم.

یگانه با اشاره به سختی‌های تردد زمستانی در راه‌های منتهی به استان گیلان از جمله راه خلخال به پونل و اسالم گفت: انتظار می‌رود  اداره راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای با بهره‌گیری از توان اجرایی و خدمات‌رسانی خود و همکاری پلیس راه برای ترددهای زمستانی در سطح این راه‌های برفگیر و پرخطر تصمیم گرفته و بهترین خدمات راهداری را به مردم ارائه کند.

وی به توزیع و ذخیره سوخت سه ماهه فصل زمستان مناطق صعب‌العبور و کوهستانی خلخال از سوی شرکت نفت منطقه تاکید و اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد آرد و نان و ستاد سوخت شهرستان و مصوبات مدیریت بحران توزیع به‌موقع آرد و سوخت این مناطق باید در اولویت توجه اداره غله و شرکت فرآورده‌های نفتی شهرستان خلخال قرار بگیرد.

معروف خسروی، رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: بیش از ۲ هزار تن مخلوط نمک و شن برای برفروبی در انبار نمک این اداره برای استفاده در مسیرهای برفگیر و یخبندان  پائیز زمستان ۱۴۰۰ ذخیره شده است.

وی افزود: تمامی امکانات و دستگاه‌های برفروبی در اختیار این اداره شامل پنج دستگاه بولدوزر،سه دستگاه لودر ، پنج دستگاه گریدر، ۱۰ دستگاه کامیون مجهز به تیغه برف روب ، پنج دستگاه خودروی کمک‌دار به‌صورت کامل تعمیر شده و اماده ارایه عملیات هستند.

به گزارش ایرنا، خلخال از شهرستان‌های پربارش استان اردبیل است و در جریان بارش ۲روز گذشته بیش از ۲۰ سانتیمتر برف در گردنه‌های سخت گذر این شهرستان بر زمین نشست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha