۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84532068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق واکسن کرونا در سردشت به بیش از ۱۱۳ هزار دز رسید

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۱۱۳ هزار و ۷۳۰ دُز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده است.

داوود آتشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۷۱ هزار و ۷۳۸ نفر دز اول و ۴۱ هزار و ۹۹۲ نقره نیز دز دوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۷۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه این شهرستان در رتبه های آخر واکسیناسیون آذربایجان غربی قرار دارد، اضافه کرد: طی ۲ هفته گذشته پنج نفر از شهروندان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که آمار قابل توجهی برای این شهرستان است.

آتشی با اشاره به افزایش آمار بستری و موارد ابتلا به کرونا نیز اظهار داشت: وضعیت رنگ بندی شیوع کرونا در سردشت دوباره به حالت قرمز تغییر یافته و از شهروندان انتظار داریم علاوه بر تزریق واکسن در رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی بیان کرد: هم اکنون یک مرکز شهری واقع در سالن ورزشی حجاب بانوان، سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهرهای "نلاس"، "میراوه" و "ربط" و پنج مرکز روستایی در "بیوران سفلی"، "گل کندیک"، "اسلام آباد"، "بناویله حاجی مینه" و "بریسو" درحال خدمات رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط است.

آتشی با بیان اینکه ۹۸ هزار نفر بالای ۱۲ سال در سردشت واجد شرایط واکسیناسیون هستند، اظهار داشت: هم اکنون محدودیت سنی برای افراد بالای ۱۲ سال ساکن شهر و روستای این برداشته شده و تمام کسانی که به سن قانونی رسیده باشند، می توانند با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون این شهرستان نسبت به تزریق واکسن کووید ۱۹ با به همراه داشتن کارت ملی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم با آگاه سازی و بیان اهمیت تزریق واکسن، زمینه همکاری شهروندان برای استقبال از آن را فراهم کنند.

شهرستان مرزی سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha