اداره کل منابع طبیعی فارس: باند قاچاق چوب جنگلی در شیراز شناسایی شد

شیراز- ایرنا- اداره کل منابع طبیعی استان فارس اعلام کرد:بزرگترین باند قاچاق چوب‌های جنگلی در شهرستان شیراز شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان فارس در مطلب خود همچنین عبارت شناسایی مافیای قاچاق چوب و زغال در اراضی ملی شهرستان شیراز را به کار برده و اعلام کرده که سرکرده این باند را دستگیر کرده اما به شمار دیگر اعضای دستگیر شده اشاره نکرده است.

این روابط عمومی از قول منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز افزوده است: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان خرید و فروش چوب و هیزم درختان جنگلی بلوط به دام افتادند.
وی بیان کرد: پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حمل و قاچاق چوب و هیزم جنگلی در شهرستان شیراز ، هماهنگی های لازم با عوامل قضایی انجام شد و در نهایت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی طی عملیاتی نامحسوس انبار چوب و هیزم جنگلی دپو شده کشف شد و عاملان اصلی باند قاچاق چوب به سرکردگی آقای ( ح - ر ) شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی اظهار داشت: در این راستا بیش از هشت تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط شد.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز اضافه کرد: متخلفان با تعدادی خودرو سواری اقدام به حمل و انتقال چوب و هیزم های جنگلی از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های مجاور به منطقه گویم شیراز کرده بودند که با تلاش ماموران منابع طبیعی شهرستان شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند. 
رضایی گفت: بر اساس مواد ٤٢ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، قطع نهال و درخت و نیز حمل چوب، هیزم و زغال درختان جنگلی بدون مجوز حمل ممنوع است و مرتکبین این عمل مجازات می شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha