۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1435
کد خبر: 84532443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه خورموج: قرارگاه فرهنگی اجتماعی در دشتی راه‌اندازی می‌شود

  

بوشهر-ایرنا- امام جمعه خورموج مرکز دشتی استان بوشهر گفت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی مشتمل بر ۱۰ کارگروه در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی زاهددوست روز یکشنبه در نشست با اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود: شهرستان دشتی دارای ظرفیت‌ها و استعدادی درخشان درهمه بخش‌ها است که این مهم به عنوان یک مولفه در استان و کشور به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: استفاده از جوانان و نخبه‌ها در راستای رفع موانع و چالش‌ها و توسعه کشور موضوعی مهم است که تحقق آن با اهمیت دادن به این قشر امکان‌پذیر است.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در راستای اهداف و سیاست‌های تعریف شده برای قرارگاه فرهنگی اجتماعی این شهرستان نقشی مهم ایفا می‌کند.

 زاهددوست ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بالقوه‌ای دارد که باید همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به این شورا اهتمام ویژه داشته باشند زیرا اجرای مصوبات شورا قانونی و الزامی است.

وی عنوان کرد: هم‌افزایی و انسجام، فاکتوری مهم برای موفقیت در برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌ها است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها قدم‌های موثری در راستای اثرگذاری برداشت.

 زاهددوست در این دیدار بر استمرار نشست‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی به صورت ماهانه تاکید کرد.

فرماندار دشتی با  تبریک ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی، بیان کرد: فرهنگ عمومی نقشی مهم و برجسته‌ در جامعه دارد و به عنوان یک الگو در تغییر رفتارها و باورها شناخته می‌شود.

عبدالله نادری اظهارداشت: وظیفه شورای فرهنگ عمومی در جامعه بسیار سنگین و خطیر است زیرا باید با شناسایی باورها، آداب و رسوم و فرهنگ‌های جا افتاده ناصحیح آسیب‌ها را دور و موارد اصلاح شده را برای ایجاد نشاط اجتماعی به عموم مردم انتقال دهد.

نادری با بیان اینکه فرهنگ عمومی دربرگیرنده حوزه‌های مختلف جامعه است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید مسیر را برای تغییرات و تحولات مشخص و تهیه کند و دیگر دستگاه‌های اجرایی عضو با مشارکت حداکثری زمینه اجرایی کردن آنها را فراهم  کنند تا جامعه به رشد و توسعه همگانی برسد.

وی عنوان کرد: احیای فرهنگ‌های بخش‌های مختلف یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی است که باید با حضور روسای ادارت و سازمان‌ها در شورا از این ظرفیت مهم استفاده کرد.

نادری ادامه داد: برای تاثیرگذاری باید فعالیت‌های مرجع‌ترین شورای حوزه فرهنگی استمرار و تداوم داشته باشد تا نتیجه موثر آن در سطوح مختلف جامعه نمایان شود.

وی اضافه کرد: دبیر و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نقش موثری در فعالیت‌های شورا دارند زیرا با شناسایی و پیگیری موضوعات، موارد را در نشست‌ها مطرح می‌کنند تا بهترین تصمیم در این راستا گرفته شود.

نادری بیان کرد: اقدامات و فعالت‌های موثری در شورای فرهنگ عمومی شهرستان انجام شده که ضمن تشکر از همه اعضای شورا، تلاش و زحمات دبیر و کارشناس دبیرخانه نیز در این راستا جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت کار فرهنگی ارزشی است، اظهار کرد: بعضی از اقدامات فرهنگی زودبازده نیست بلکه باید با ترویج مناسب و گذشت زمان اثرات آن را در جامعه مشاهده کرد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی گفت: شورای فرهنگ عمومی تاثیرگذارترین مولفه هر جامعه است که نقش برجسته‌ای در رشد و پیشرفت بخش‌های مختلف دیگر دارد.

حمید زارعی  اظهار کرد: حضور امام جمعه و فرماندار به عنوان رئیس و نائب رئیس  نشان از جایگاه مهم شورا در جامعه دارد که بیشترین نقش در این راستا را ایفا می‌کنند.

زارعی افزود: موفقیت و ترویج موضوعات مهم توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان را مدیون رهنمودها و نگاه ویژه اعضای شورا هستیم. 

وی بیان کرد: در سال گذشته شهرستان دشتی بعد از شهر بوشهر بیشترین برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی را در استان بوشهر داشته که با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو، همه مصوبات به اجرا رسید.

زارعی عنوان کرد: هدف از برگزاری نشست‌های شورای فرهنگ عمومی در دشتی فقط تشکیل آن نبوده و نیست و سعی و تلاش دبیرخانه بر این بوده  و هست که از ظرفیت‌های شورا برای حل مسائل و مشکلات استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha