۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84532468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: باید تک‌صدایی از بین برود

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84532468
استاندار گیلان: باید تک‌صدایی از بین برود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید با ایجاد اراده‌ای واحد از ظرفیت نخبگان، چهره‌های معنوی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی در تمامی سطوح استفاده کنیم، گفت: لازم است برای تحقق برنامه ها فضای تک صدایی از بین برود.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی روز یکشنبه در چهارمین گردهمایی امامان جمعه گیلان با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با بیان اینکه نقش ائمه جمعه برکسی پوشیده نیست، اظهار داشت: نقش بصیرت افزایی و هدایتگری نمازجمعه، کاملاً روشن است.

وی تریبون‌های نمازجمعه را تریبون تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب دانست و گفت: در دولت مردمی، جهادی و انقلابی، باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی را کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت گیلان را یکی از استان‌های سالمند کشور عنوان کرد و افزود: کاهش موالید و آمار بالای طلاق آسیب اجتماعی است که امامان جمعه به عنوان فرماندهی قرارگاه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی باید به این موضوعات بپردازند.

عباسی غفلت‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ را نگران کننده دانست و با اشاره به اینکه بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با فرهنگ، معنویت، اخلاق و سبک زندگی است، اظهار داشت: باید گسست ایجاد شده در نظام خانواده باتوجه جدی به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون تهاجم و شبیخون فرهنگی ، کنترل و صیانت شود.

محوریت جوان‌گرایی و دوری از شعارگرایی

استاندار گیلان مبارزه با فساد، جوانگرایی و جهاد اقتصادی را محور برنامه‌های خود عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت انجام امور به صورت علمی و فارغ از شعار اظهار داشت: ترویج اخلاق و معنویت در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقوا است.

عباسی با اشاره به اینکه برخی‌ها برای خود پدر خواندگی سیاسی ایجاد کردند به نحویکه جوان‌های انقلابی مظلوم واقع شده‌اند، گفت: باتوجه به باور شخصیت انقلابی و جهادی آیت‌الله رئیسی و اقدامات شبانه‌روزی ایشان، ما نیز موظف به انجام کار بطور بی‌وقفه هستیم.

وی با بیان اینکه اگرچه کارهایی انجام شده است اما کاستی‌های فراوانی وجود دارد، افزود: انجام پروژه‌هایی باقیمانده در حوزه های کشاورزی، اشتغال، تولید، گردشگری و صنعت همراه با فسادستیزی و محرومیت زدایی یک اولویت و ضرورت برای وضعیت کنونی گیلان است.

گیلان گران اداره شد

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه، مسائل استان با ریخت و پاش و اسراف ، به شیوه ای گران اداره شده است، گفت: متأسفانه نظارت در سطح پایینی بوده وگرنه احدی جرأت ایجاد رانت و فساد به خود نمی‌داد.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی دریافت شده است که متناسب با آن طرح هزینه نشد، افزود: بروکراسی اداری آنقدر پیچیده است که سرمایه‌گذاران را متوقف می‌کند و باید با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد تحول ایجاد کنیم.

استاندار گیلان مطالبه‌ گری را حق ائمه‌ جمعه به عنوان محور ارتباط حاکمیت و مردم دانست و گفت: امید در میان مردم ایجاد شده و نباید آنان را مأیوس کنیم.

وی فسادستیزی را خط قرمز  مدیریت استان دانست و با بیان اینکه با احدی تعارف ندارم، افزود: از ائمه جمعه انتظار دارم تا با رصد عملکردمان در پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.

گیلان با مساحت ۱۴ هزار کیلومتر مربع  با برخورداری از موهبت های الهی  دارای ظرفیت های بسیاری می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha