نیاز پزشکی و درمانی کودکان محروم کشور برطرف می‌شود
مراسم اهدا ویلچر به معلولان گلستان

گرگان - ایرنا - معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت که اجرای طرح پنج‌ساله "سلامت کودک محروم" نیاز کودکان ساکن مناطق کم‌برخوردار کشور به درمان‌های اولیه و تخصصی را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجتبی ابراهیمی روز یکشنبه در مراسم اهدای ۱۰۰ دستگاه ویلچر به توانجویان بهزیستی گلستان اظهار داشت: اجرای این طرح که از ابتدای امسال آغاز شده با هدف تامین سلامت کودکان محروم استان‌های کشور تا سال ۱۴۰۵ به صورت جدی پیگیری می شود و امیدواریم در پایان سال پنجم همه اهداف مورد نظر محقق گردد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف این طرح، اجرای غربالگری بینایی کودکان است که در آن کودکان دارای مشکل تنبلی چشم با تامین عینک و پرداخت هزینه های عمل جراحی، مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار می گیرند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: علاوه بر حمایت کودکان محروم کشور در زمینه پزشکی، پشتیبانی از آنان در ابعاد فرهنگی و آموزشی نیز به صورت جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی به تعداد کودکان شناسایی شده نیازمند حمایت اشاره نکرد.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین از برنامه ریزی برای اهدای ۲۷ هزار دستگاه ویلچر به توانجویان نیازمند کشور خبر داد و گفت: این طرح از امسال آغاز شده که در مرحله نخست آن ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه تهیه شده و در حال توزیع بین معلولان واجد شرایط است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان هم در این مراسم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون این نهاد ۴۵۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان استان هزینه کرد.

محمدمهدی سلمان‌زاده افزود: اهدای بسته های حمایتی این اداره کل در حوزه مقابله با کرونا به خانواده های نیازمند استان همچنان ادامه دارد.

وی به سرمایه گذاری این نهاد برای ایجاد اشتغال در گلستان اشاره کرد و گفت: از سه سال قبل تاکنون و با سرمایه گذاری هزار و ۳۴۰ میلیارد ریالی ۱۱ هزار و ۱۱۸ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم با راه اندازی سه هزار و ۷۰۰ طرح در استان ایجاد شد.

نیاز پزشکی و درمانی کودکان محروم کشور برطرف می‌شود

مدیرکل بهزیستی گلستان هم در این مراسم گفت: از مجموع ۵۴ هزار معلول نیازمند خدمات توانبخشی استان، معلولیت ۴۰ درصد بیشتر از حد متوسط بوده و آنان به دریافت خدمات بیشتر احتیاج دارند.

سیدمهدی حسینی اظهار داشت: همچنین از مجموع این جامعه معلولان، ۱۲ هزار نفر به ویلچر نیاز دارند که از میان آن ها هزار و ۷۳۹ معلول در اولویت برخورداری از ویلچر طرح ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفتند.

وی همچنین از زیر پوشش بودن ۱۲ هزار و ۸۰۰ معلول نیازمند استفاده از پوشینه در گلستان خبر داد و خواستار حمایت خیران برای تامین این کالای پرمصرف شد.

در پایان این مراسم و با حضور جمعی از مسوولان نهادها و دستگاه های اجرایی حوزه اجتماعی گلستان، توزیع ۱۰۰ دستگاه ویلچر از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) میان معلولان واجد شرایط استان آغاز شد.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha