۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1429
کد خبر: 84533396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزینه بستری پنج هزار مبتلای کرونا در ایلام پرداخت شد

ایلام- ایرنا - مدیر بیمه سلامت ایلام گفت: هزینه بستری پنج هزار مبتلای کرونای بیمه شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان پرداخت شده است.

نورالدین رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه بستری هر فرد حدود ۴۳ میلیون ریال بوده که در مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال برای بستری این افراد پرداخت شده است.

وی افزود: علاوه بر این یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز بیمه به مراکز بهداشتی و درمانی برای درمان افراد پرداخت شده است که به دلیل الکترونیکی شدن دفترچه‌ها و عدم صدور دفترچه، هیچ هزینه ای از مردم دریافت نشده است.

مدیر بیمه سلامت ایلام گفت: هفت هزار و ۳۲۹ مبتلای کرونا تحت پوشش بیمه سلامت نیز تاکنون هزینه‌های درمانی خود را دریافت کرده‌اند.

رحیمی اظهار داشت: بر اساس پرونده‌های موجود شهرستان‌های ایلام، آبدانان و دره‌شهر بیشترین میزان پرداختی از سوی بیمه سلامت را داشته است.

وی، میانگین بستری در بیمارستان‌های کشور را سه روز اعلام کرد و افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده میانگین بستری افراد در بیمارستان‌های استان ایلام پنج روز بوده و میانگین سن آنها نیز بالای ۵۰ سال است.

مدیر بیمه سلامت ایلام گفت: همچنین در ایام کرونا ۲ هزار و ۶۲۰ بیمار بستری موقت که تحت پوشش بیمه سلامت بوده‌اند از مزایای بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

رحیمی ابراز امیدواری کرد: با فروکش کردن کرونا بخش زیادی از هزینه‌های تحمیلی درمان بر دوش بیمه‌ها کاهش یابد.

وی افزود: تاکنون ۹۰ درصد هزینه‌های بستری در بخش دولتی و ۷۰ درصد خدمات درمانی سرپایی هم پوشش داده و پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، ۳۵۰ هزار در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha