تذکر معاون استاندار خراسان جنوبی درباره غفلت از معماری اسلامی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: غفلت از ساخت و سازها به شیوه معماری اسلامی از دغدغه‌های مسوولان است که باید مورد توجه نظام مهندسی ساختمان قرار گیرد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد فرهادی در نشست اعطای اعتبارنامه اعضای هیات مدیره نهمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی افزود: در هیات مدیره‌های مختلف بعضی اهداف مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته و این موضوع در حوزه شهرسازی و معماری نه تنها در خراسان جنوبی بلکه در کل کشور مورد غفلت واقع شده است.

وی ضمن ابراز تاسف در این زمینه متذکر شد: آیا ما واقعا در این حوزه برای نسل‌های آینده از خودمان چیزی به یادگار خواهیم گذاشت؟

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به فناوری‌های روز و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی از مهمترین مواردی است که باید در راس امور قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از اتفاقات مثبت دوره هشتم افزود: مواردی از جمله پیشگام بودن سازمان نظام مهندسی ساختمان در اقدامات متعدد که سبب شده از سایر استان‌ها پیشقدم باشیم باعث افتخار است.

فرهادی تصریح کرد: یکی از ثمرات دوره هشتم، تعاملات سازنده و ارزنده بین سازمان و ارکان اداری استان و مردم بود.

رییس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره‌های نظام مهندسی هم در ابتدای این نشست گزارشی درخصوص شرایط و نحوه برگزاری انتخابات ارایه کرد و گفت: برگزاری انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک از پیشنهاداتی بود که به نتیجه رسید و از ۲۸ نفر نامزد براساس شرایط ۱۴ نفر در روند رای‌گیری قرار گرفتند و طبق قانون ۹ نفر منتخب هیات مدیره شدند.

ولی پور انتخابات دوره نهم را از سالم‌ترین انتخابات نسبت به نحوه رای‌دهی در دوره‌های قبل اعلام کرد.

مراسم تکریم هیات مدیره دوره هشتم و معارفه هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهردار بیرجند برگزار و اعتبارنامه‌های اعضای منتخب نهمین دوره به آنان اعطا شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: بزرگترین مجموعه فنی در ساخت و ساز کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان است که افزایش کیفیت، نظارت بر حس اجرا و ارتقای دانش فنی از وظایف اصلی این مجموعه به شمار می‌رود.

وحید داعی افزود: در هیات مدیره دوره هشتم افزایش دارایی‌های سازمان، افزایش تعرفه‌های نظام مهندسی، بازسازی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی و همکاری بسیار موثر سازمان در طرح اقدام ملی مسکن و  ارائه تخفیفات درخصوص این طرح از شاخص‌ترین اقدامات است.

وی بیان کرد: در انتخابات نهمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که انتخابات آن به‌صورت تمام الکترونیک برگزار شد شاهد افزایش ۱۴ درصدی مشارکت اعضای سازمان نظام مهندسی نسبت به دور قبل بودیم و در این دوره مشارکت اعضا به حدود ۴۰ درصد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha