گزارش کمیسیون انرژی درباره استنکاف رییس جمهوری وقت ناقص است

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون انرژی مجلس درباره استنکاف رییس جمهوری وقت از اجرای قانون توسعه نفت و گاز را ناقص عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی  ایرنا، «علیرضا سلیمی» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش کمیسیون انرژی درباره استنکاف ریاست جمهوری وقت و سازمان برنامه و بودجه کشور از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، در تذکری گفت: قانون حمایت از صنایع پایین دستی سال ۱۳۹۸ تصویب شده ولی سوال این است با چه مجوزی دولت وقت این قانون را اجرا نکرد؟

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب، دولت قبل بر چه اساسی از اجرای این قانون استنکاف کرده است، گفت: در این گزارش با وجود معرفی خاطیان، اما به حوزه عدم‌النفع اشاره‌ای نشده است.

سلیمی ادامه داد: بسیاری از افرادی که خاطی بودند،  بازنشسته شده و در حال حاضر سمتی ندارند، اما مجازات این افراد این است که برای همیشه انفصال از خدمت شوند که نشان از نقص داشتن گزارش است. ولی قوه قضاییه نیز باید به پرونده این افراد ورود کند و این گزارش نباید محور قرار گیرد.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر سلیمی نماینده مردم محلات، گفت: قوه قضاییه با محوریت این گزارش به تخلفات رخ داده در این پرونده رسیدگی خواهد کرد، همچنین موضوع عدم النفع نیز مورد توجه قرار گرفته است، چرا که طبق گزارشی که اعلام شد حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه نفت پالایش نشده درباره موضوع عدم النفع بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha