استاندار سمنان: ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به فراگیری کاربرد فضای مجازی در زندگی مردم گفت: ظرفیت فضای مجازی برای ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگ قرآنی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر ابراز داشت: ۲ عامل آموزه‌های قرآنی و ارتقای اقتصاد موجب استحکام بنیان خانواده‌ها می‌‎شود و بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز همین ۲ عامل است.

وی افزود: در ترویج فرهنگ قرآنی از ظرفیت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود و آمادگی حمایت‌های سخت افزاری از این سازمان ها وجود دارد.

هاشمی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان، هسته تصمیم‌گیری مسائل فرهنگی است و هر فعالیتی که دارای پیوست فرهگی باشد لازم است در این شورا بررسی شود.

وی با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌های مانع‌زدایی‌ها» افزود: قرآن کریم در رابطه با اقتصاد آیات فراوانی دارد و بهترین منابع مدیریتی قرآن و اهل بیت است.

استاندار سمنان یادآور شد: استان در بخش تدین و تقوا از استان های سرآمد کشور است و ضرورت دارد در بحث آموزه های دینی و قرآن نیز پیشرو و پیشگام باشد.

تبدیل سمنان به پایگاه قرآنی کشور طبق سند توسعه نیازمند تعامل همگانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست گفت: تحقق سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان با هدف تبدیل سمنان به یکی از پایگاه‌های قرآنی کشور نیازمند همکاری و مشارکت همگانی مردم و دستگاه‌های مرتبط است

فرشید فلاح ابراز داشت: در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تشکیل فراکسیون فرهنگ عمومی در مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۳۰ نماینده و توجه به فرهنگ عمومی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای دولت تصویب شد.

وی افزود: سند ۱۰ ساله توسعه فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان بعد از یک پنج جلسه کارشناسی طی یک سال آماده شد و اکنون برنامه‌های این سند مشخص است و مراحل ردیافت اعتبار را طی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مسائل فرهنگی مرتبط با کرونا مانند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن نیز از دستورکارهای مهم شورای فرهنگ عمومی نشست امروز است.

در این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در موضوع تقویت فعالیتهای قرآنی، ایجاد نهضت قرآنی، وظایف دستگاه ها و نهادهای مختلف درباره تکالیف مرتبط با قرآن و تقویت رشته های قرآنی در دانشگاه های استان تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha